Світ

Щеплення безпліддя

07 Лютого 2015, 09:32 1985
Африка щеплення

2 млн. 300 тис. жінок, які нічого не підозрювали, мали бути стерилізовані у Кенії. Обман, який стояв за акцією щеплень, викрила Церква. Під виглядом боротьби з правцем було ініційовано замасковану акцію кампанії контролю за народжуваністю.

Підозри щодо пропонованого щеплення з’явилися ще на початку першої серії щеплень, яку провели у Кенії в березні минулого року. Тому що не було об’єктивних підстав проводити у цій країні акцію щеплень проти правця. Існувало чимало інших, і серйозніших, інфекційних загроз.

Підозри викликало також і те, що щеплення мали бути зроблені виключно жінкам у віці від 14 до 49 років, і тільки у сільських місцевостях. «Зазвичай щеплення проводять у медичних центрах, про це інформують у місцевій пресі, а також і в церквах, так щоби серед людей зростало усвідомлення важливості щеплень, які рятують життя, і щоб якнайбільше людей могли ними скористатися. Саме так, наприклад, оголошували про щеплення проти поліомієліту. А цього разу все робилося дивно тихцем», — каже Стівен Каранжа, гінеколог, голова Товариства католицьких лікарів Кенії, член виконавчої ради Комісії з питань здоров’я кенійського єпископату.

Тестування на африканцях

Щеплення «жертвували» кенійцям Всесвітня організація охорони здоров’я і Фонд об’єднаних народів заради дітей. Висунуто умови, що акція має бути проведена медичним персоналом, який вони визначать, а не так, як це зазвичай буває, — місцевими медичними службами. «Ампули з вакциною привозили під ескортом поліції, а місце, де їх роздавали, постійно охороняли озброєні солдати. При цьому все рахувалося докладно, відходи забирали з собою, дбаючи, щоби жодна ампула ніде не поділася», — каже польський місіонер, який працює в Кенії. Він не назвався, як і чимало інших моїх співрозмовників, бо критика антинатальної діяльності кенійських властей може означати проблеми з візою. Ці люди кажуть, що за діяльністю всесвітніх організацій стоять величезні гроші, які «хтось» отримує за згоду запровадити програму з контролю за населенням. Крім того, Африка для багатьох фармацевтичних фірм становить «дослідницьку лабораторію». Вона стає колонією, де на людях тестують ліки, які потім потрапляють на ринки розвинутих країн.

Припускається, що саме такою була мета цих «щеплень проти правця». Здобуті у Кенії епідеміологічні дані могли б допомогти безпечнішому поширенню препарату на Заході.

У Кенії, а також в інших країнах Чорного континенту відзначено, що щоразу більше дітей народжуються з різного роду порушеннями в розвитку, наприклад, з нерозвинутими кінцівками. Так було у Європі в 1970‑х роках. На африканках тестують чимало нових неперевірених препаратів. Також до Африки «сплавляють» чимало ліків, вилучених з обігу в розвинутих країнах через їхні побічні наслідки. Під час голосування за нову Конституцію власті почули, зокрема від представників США, що дістануть фінансову допомогу, якщо в Основному законі Кенії знайдеться припис, який лібералізує аборти. «Конституція не може абстрагуватися від моральних цінностей, які сформували нашу культуру і живляться нашою християнською вірою», — закликав тоді кенійський кардинал Джон Нджуе. Уряд відмовився від етики, вибрав гроші. «Daily Nation Newspaper» написала, що «Кенія приєдналася до глобального плану контролю за народжуваністю». Цим видання послалося на проабортну фундацію, засновану главою Майкрософту Біллом Гейтсом та його жінкою Меліндою. Вони призначили фонди на забезпечення до 2020 року контрацептивами 120 млн. жінок у 69 найбідніших країнах світу. «Це ідеально спланована кампанія, націлена на найубогіші території, куди важко дістатися з інформацією про істинні наміри фундації Гейтсів», — підкреслює доктор Каранжа. Єпископат однозначно ствердив, що «штучне планування сім’ї, нав’язане західними імперіями, становить небезпеку для кенійців, оскільки може призвести до згуби суспільства і нищення людства». Єпископи нагадали, що ті самі організації, які «в ім’я блага жінки» охоче підтримують аборти, не бажають при цьому підтримувати осередки для матерів із дітьми, породіль, штучне годування, вже не кажучи про фінансування ліків проти малярії, яка постійно збирає там свої смертельні жнива.

Як це діє?

Коли Церква в Кенії розкрила, що під виглядом «кампанії проти правця» йдеться про масову стерилізацію жінок, власті заявили, що це безпідставні звинувачення. Однак ані уряд, ані представники організацій, які поширювали препарат, не бажали погодитися на нове обстеження щодо «побічних наслідків», тобто стерилізації. Кілька ампул було викрадено і досліджено у семи незалежних лабораторіях, як у Кенії, так і в Південноафриканській Республіці. Побоювання виявилися обґрунтованими. Щеплення викликає незворотну стерилізацію після п’ятого прийому препарату. У Кенії акцію вдалося затримати на третьому щепленні, коли мільйон жінок прийняли третю порцію, що ще не викликало незворотних контрацептивних наслідків.

Препарат, введений не вагітній жінці, викликає утворення в її організмі спеціальних антитіл. Якщо протягом терміну дії препарату жінка завагітніє, то буде зруйнований гормон hCG (хоріогонічний гонадотропін), який виробляється під час вагітності, а це, своєю чергою, викликає тривале безпліддя. Остаточно щеплення припинилося, коли Товариство католицьких лікарів Кенії представило докази, що подібні акції стерилізації ВООЗ уже провела, зокрема, на Філіппінах, у Мексиці та Нікарагуа. «Під виглядом турботи у боротьбі зі смертельною у 80% хворобою, на яку найбільше наражені жінки-породілі та новонароджені немовлята, які з’являються на світ у негігієнічних умовах (на землі, в наметі, у хатах тощо), відбувається акція, що має на меті створення в жіночому організмі такої імунологічної реакції, аби після зачаття не відбулося розвитку дитини», — каже Александра Бжеміа-Бонарек, юрист з Університету Йоана Павла ІІ у Кракові. ВООЗ часто представляє свої дії як турботу про збалансований розвиток людської популяції у світі, бо природні засоби планети обмежені. «Обмежувати народження дітей, до чого у цьому разі прямує ВООЗ у своїй діяльності в країнах Третього світу, за своєю суттю становить колонізаторські дії, які порушують декларовані ООН принципи рівності прав усіх людей на землі. Також це не служить і здоров’ю цих людей», — каже юрист. Стерилізація африканських жінок, які цього й не підозрюють, означає погіршення їхнього статусу в суспільстві. Безплідних жінок чоловіки покидають, вони опустяться на найнижчий щабель в ієрархії сім’ї, племені, місцевого суспільства. Це означатиме не тільки суспільне, але також і людське їх поневіряння як некорисних осіб, які, відповідно, не мають прав ані гідності. Наслідком порушення народжуваності в регіонах, охоплених щепленнями, можуть бути «набіги за жінками», тобто фактичне викрадання жінок задля забезпечення собі потомства. Дитина в Африці все ще залишається скарбом. Однак міжнародні благодійні організації не розуміють потреб мешканців Чорного континенту.

Церква дбає про здоров’я

— Церкву намагаються представити головним «гальмом» усякого прогресу. Але ж то саме місіонери й місіонерки були першими, хто робив людям щеплення, — підкреслює доктор Каранжа. Нині Церква є найбільшим партнером кенійських властей, коли йдеться про охорону здоров’я, провадячи 40% усіх пунктів медичного обслуговування у цій країні. Ми говоримо про 58 лікарень, 83 медпункти, 311 амбулаторій і 17 спеціальних медичних закладів. «Нав’язування комусь стерилізації становить порушення гідності й недоторканості людської особи», — заявляє документ ватиканської Конгрегації віровчення. У Римському статуті Міжнародного карного трибуналу примусова стерилізація визначена як злочин проти людства. Папа Франциск пригадав нещодавно, що «гратися з життям» — це гріх перед Богом-Творцем. Використання щеплення з таємним додатковим компонентом, який блокує розмноження, це удар у сім’ю та її стабільність, а далі, відповідно, — у майбуття і стабільність суспільства. Воно підриває віру в добродійність щеплень. Порушує головні права людини й підриває авторитет організації (а також і конкретних людей доброї волі, які присвячують себе праці в Африці), що прагнуть покращити життя і здоров’я мешканців цього континенту, який, зрештою, є колискою людства.

Беата Зайончковська, Gość Niedzielny

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
CREDO — сайт і часопис для читачів, які хочуть жити свідомою вірою. Якщо Вам подобається те, що ми робимо, долучайтеся до збору коштів для праці редакції. Ми цінуємо кожен внесок!
Виберіть суму
грн/місяць
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: