Інтерв’ю

Польща: галас довкола протиабортного закону

11 Квітня 2016, 12:15 2211
злість

З Анною Кіян із Фундації Право на Життя розмовляє Войцех Тейстер.

Комітет громадського законопроекту, який розширює обсяг захисту життя зачатих дітей, ще й не зареєстрований, а в уяві поляків проект уже живе власним життям. У просторі традиційних медіа і соцмереж маємо справу з дезінформацією величезного масштабу. Порозмовляймо про найчастіші закиди на адресу цього законопроекту.

— Ви пропонуєте карати жінок за виконання аборту. Тим часом нерідко саме вагітні жінки перебувають під величезним тиском, їх підштовхують убити своє дитя. Чи взагалі ідея карати жінок — добра?

— Розпочнімо від спростування очевидної неправди, яка функціонує у медіальному просторі, нібито жінок мають карати за неумисне спричинення смерті зачатої дитини. З нашого законопроекту випливає прямо, що мати зачатої дитини, яка діє неумисно і призводить до смерті маляти, взагалі карі не підлягає. І це не можливість суддівського відхилення кари, бо текст законопроекту виразно каже, що така жінка не підлягає покаранню, і крапка. Якщо йдеться про покарання у разі зловмисного спричинення смерті, то наша пропозиція вочевидь запроваджує пеналізацію (розширення обсягу відповідальності. — Пер.), але у випадку матерів існує можливість пом’якшення кари або й повної відмови від її визначення. Ми вважаємо, що аборти мають бути справою повністю нелегальною, а з цього випливає, що й карною; але у випадку матерів життєві обставини, які провадять до цієї драми, можуть бути різні, тому ми їх захищаємо, застосовуючи припис про відступлення від кари або її пом’якшення. Натомість у випадку ненавмисного спричинення смерті дитини у нашому проекті немає можливості карання матері.

Анна Кіян

Анна Кіян  

— Добре. Отже, пригляньмося до запису про ненавмисне спричинення смерті дитини. Законопроект передбачає за це до трьох років ув’язнення. Як це мало би виглядати на практиці? Чи до жінки, яка мала викидня, одразу після лікаря приходитиме прокурор, аби перевірити, чи вона сама не викликала викидень? Така ситуація була би посиленням драми утрати дитини.

— Очевидно, що не буде так, як нині представляють у медіях, не буде ситуацій, у яких прокурор іде до лікарні й жінка, яка втратила вагітність, автоматично стає підозрюваною у скоєнні забороненого вчинку. Ця ситуація принципово подібна до аналогічних дій, з якими ми маємо справу, коли помирає людина. Смерть людини не означає автоматичної реакції прокуратури або поліції. Природний шлях — той, що лікарі фіксують причини цієї смерті. Й тільки в ситуації, коли виникає обґрунтована підозра, що в цій смерті якусь роль відіграли требі особи, — наприклад, хтось цю людину отруїв, різонув ножем, зробив що завгодно, що викликало смерть, — тоді з’являється прокуратура, аби розслідувати те, що сталося. Аналогічно справа має виглядати і в разі смерті зачатої дитини: як нормальна смерть не означає автоматично убивства, так і в разі викидня ніхто не виходить із презумпції абортування дитини. Смерть не дорівнює злочинові. Прокурор може з’явитися допіру в тій ситуації, коли існуватимуть обґрунтовані причини вважати, що життя дитини було перерване внаслідок втручання третіх осіб.

— Черговий закид: ви прирікаєте вагітних жінок, чиє життя опинилося під загрозою, на смерть, викреслюючи загрозу материнському життю як підставу для аборту.

— Закид фальшивий. Законопроект виразно каже, що ми не маємо справи зі злочином, якщо пошкодження тіла дитини є наслідком лікарських дій, доконечних для рятування здоров’я або життя матері цієї дитини.

— Де саме пролягає чітка межа поміж абортом з огляду на загрозу життю матері та медичною процедурою, внаслідок якої відбувається смерть зачатої дитини? Для багатьох людей ці поняття виглядають тотожними.

— З останніх медичних даних випливає, що аборт не становить методу лікування. Це не та процедура, що необхідна для уникнення загрози життю матері, й насамперед не процедура, яка рятує її життя або здоров’я. Як саме відрізнити аборти від тих процедур, про які ми говоримо? Принципова відмінність полягає в тому, якою була мета виконання процедури або подання ліків. Коли лікар проводить лікування, то ми маємо справу з чимось іншим, аніж абортування зачатої дитини. І це простий метод відрізнення процедури аборту від лікування конкретної загрози життю або здоров’ю. Медичні процедури — ідентифіковані й мають своє конкретне значення. Так само і з абортами. Саме ця маніпуляція має бути нелегальною в будь-якому випадку. Головна відмінність між абортом і рятуванням життя матері полягає у меті, з якою виконується конкретна процедура: мету аборту становить закінчення вагітності, знищення зачатої дитини, яке розвивається у лоні матері. Мету медичних процедур становлять лікувальні дії, які не закладають переривання вагітності, хоча смерть дитини може бути незапланованим наслідком таких дій. Ця медична процедура також принципово інакше описана у списку процедур, класифікованих Національним фондом здоров’я.

— Ви усунули з законопроекту запис про пренатальні дослідження. Противники проекту дорікають вам, що ви хочете таким чином допровадити до заборони проведення таких досліджень.

— Пропонований нами законопроект не викликає жодних змін у галузі доступності пренатальних досліджень. Пункт про доступ до цих досліджень прибрано з антиабортного законопроекту, оскільки в оновленнях немає мови про аборт з огляду на хворобу дитини, а цей пункт існував саме в такому контексті. Натомість питання доступ до пренатальних досліджень гарантують статті в іншому місці польського законодавства, у законах стосовно регуляції доступу до медичних послуг, і немає потреби повторювати цей пункт в антиабортному законопроекті. Дублювання зазвичай не має сенсу.

— У пропонованому законопроекті також є стаття, яка зобов’язує державу допомагати батькам, які виховують дитину хвору або ж зачату внаслідок забороненого вчинку. Чи цей пункт впроваджує щось нове до чинного права?

— Цей параграф деталізує зобов’язувальні приписи, оскільки в нинішньому праві так само є стаття про особливу опіку для вагітних жінок і зачатих дітей; ми натомість вказуємо законотворцям на потребу запровадити додаткові приписи, які мають на меті особливий захист і допомогу для тих, кого зачепили названі вами складні життєві ситуації.

За матеріалами: Gość Niedzielny  

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Польща
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity