Лефевристи з надією дивляться на чергові жести доброї волі з боку Ватикану. На думку Генерального настоятеле Братства св. Пія Х монсеньйора Бернара Фелле, Апостольська Столиця відкриває їм шлях для повного врегулювання присутності у Церкві.
Єпископ Фелле говорить про це в інтерв’ю тижневику «National Catholic Register». Він наголошує, що Братство св. Пія Х не погодилося на жодні компроміси, але саме Ватикан робить кроки назустріч: не трактує їх, як єретиків чи схизматиків, а також допускає критику деяких пунктів вчення ІІ Ватиканського Собору.
Настоятель лефевристів визнає, що перспектива поєднання під час понтифікату цього Папи — це щось дуже несподіване, адже у багатьох питаннях позиції Франциска і Братства радикально відрізняються. Єпископ Фелле також допускає, що об’єднавча позиція Папи виникає з його відкритого ставлення до доктрини, а також з його позитивного досвіду зустрічі з лефевристами — в Буенос-Айресі він особисто мав можливість бачити щиру віру та добре душпастирство лефевристів. За словами настоятеля Братства, для Папи Франциска доктрина не має визначального значення, а інколи він навіть сприймає її, як перешкоду на дорозі до Ісуса. Найважливіше для нього — це людина і любов до Ісуса, — каже настоятель лефевристів.
Довідка CREDO
Братство св. Пія X (лат. Fraternitas Sacerdotalis Sancti Pii X, FSSPX) – це група духовенства (також їх називають лефевристами), які на чолі з єпископом Лефевром відкололись від Католицької Церкви. Братство виникло 1970 року.
Лефевристи не визнають усіх змін ІІ Ватиканського Собору і закидають Церкві відступ від Традиції.
Від Церкви єп. Лефевра відлучив Папа Йоан Павло ІІ (1988 р.).
Папа Бенедикт XVI відновив Тридентську Месу та розпочав діалог із Братством св. Пія Х.
Для примирення зі Святим Престолом Братство св. Пія Х мало визнати доктринальну преамбулу, яку вони отримали від Конгрегації віровчення на засіданні 14 вересня 2011. Преамбула виражає деякі доктринальні принципи і критерії інтерпретації католицької доктрини, необхідні для забезпечення вірності Учительству Церкви і sentire cum Ecclesia (співчуття з Церквою), залишаючи при цьому відкритими для обговорення та богословського роз'яснення конкретних слів чи фраз, присутніх в текстах II Ватиканського собору і після соборному вченню. Лефевристи відмовилися підписувати преамбулу. «Ми не можемо, і ніколи не зможемо прийняти цю умову», – сказав глава лефевристів.
За матеріалами: Radio Watykańskie