Ватикан

Папа: християнин — це не формаліст!

13 Лютого 2017, 12:23 394

Не ображати інших, не дивитися пожадливим оком на жінку, не клястися — все як сказано в Євангелії — заохочував Папа Франциск вірних та гостей Ватикану, зібраних на площі св. Петра.

У роздумах перед недільною молитвою «Ангел Господній» 12 лютого 2017 р. Святіший Отець послався на Євангеліє дня, яке становить собою продовження Нагірної проповіді. Господь Ісус прагне допомогти тим, хто Його слухає, у кращому розумінні Закону Мойсея.

«Чи те, що сказане у Старому Завіті, було правильним? Так, то була правда, але це ще не все: Ісус прийшов сповнити й остаточно проголосити Божий Закон, аж до останньої йоти. Він показує первісну мету Закону та сповнює його автентичні аспекти, і все це чинить своєю проповіддю, а ще більше — жертвою самого себе на хресті. В такий спосіб Ісус навчає, як повністю виконати волю Божу, і вживає тут таку метафору: з “більшою праведністю”, аніж книжники та фарисеї. З праведністю, що оживлена любов’ю, відданістю, милосердям, а отже — здатна виконати сутність заповідей, уникаючи небезпеки формалізму. Формалізм: це я можу, цього я не можу, це мені дозволено, а оте ні… Ні: треба більше, більше, більше!» —закликав Франциск.

Далі Папа зосередився на розборі трьох заповідей, про які говорив Христос: тих, що стосуються убивства, перелюбу та клятв.

Заповідь «Не вбивай» буває порушена не тільки конкретним учинком, але також поведінкою, яка принижує гідність людської особи, зокрема образливими словами. «Ісус заохочує нас, — підкреслив Франциск, — не визначати класифікацію переступів, а сприймати їх усі як шкідливі, бо викликані наміром завдати зло ближньому».

Стосовно заповіді «Не чини перелюбу» Папа зазначив, що Господь вказує на її корені. До перелюбу людина доходить через намір привласнити собі жінку, не свою дружину. Допіру коли в серці ухвалиш таке рішення, воно потім реалізується у конкретній поведінці. «Застановімося трохи над цим, над поганими думками, які йдуть по лінії пожадливих поглядів».

Потім, говорячи про клятви, Папа ствердив, що присягання становить знак невпевненості й двоєдушності. У клятвах використовується авторитет Бога, аби надати гарантію нашим людським справам. А ми ж були покликані до творення поміж собою атмосфери прозорості та взаємної довіри, аби нас могли сприймати як правдомовних, без посилань на діяння вищих сфер заради того, щоб набути достовірності. Недовіра чи взаємні підозри завжди загрожують спокоєві.

На завершення недільних роздумів Святіший Отець ввірив нас усіх заступництву Марії:

«Нехай Богородиця Діва, жінка покірного слухання та радісного послуху, допоможе нам щораз більше наближатися до Євангелія, аби бути християнами не “з фасаду”, а в дійсності! А це можливе з благодаттю Святого Духа, який дозволяє нам чинити все з любов’ю, і таким чином виконати волю Божу».

Переклад CREDO. За матеріалами: Radio Watykańskie  

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
CREDO — сайт і часопис для читачів, які хочуть жити свідомою вірою. Якщо Вам подобається те, що ми робимо, долучайтеся до збору коштів для праці редакції. Ми цінуємо кожен внесок!
Виберіть суму
грн/місяць
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: