Коментарі

«Опіка над тими, хто живе без шлюбу, — обов’язкова»

14 Березня 2017, 12:01 2670

«Індивідуальна опіка і супровід тих, хто живе без шлюбу або розлучених, які живуть у нових зв’язках, — абсолютно доконечна», — вважає єпископ Збігнєв Станкевич.

Архиєпископ Ризький виступив зі своєю промовою в Польщі, куди його запросили взяти участь у засіданні Конференції польського єпископату, що присвячена душпастирству сім’ї.

У розмові з журналістами архиєпископ Станкевич звернув увагу, що сімейні проблеми у Латвії подібні до тих, із якими стикається весь західний світ. «Ми — свідки величезного культурного натиску на молодих людей, тобто потенційні подружжя. Для багатьох сакраментальний зв’язок уже не є нічим обов’язковим. Можна жити разом без жодних формальних зобов’язань, навіть без цивільного шлюбу. Тим самим подружжя стає непотрібним», — зазначив архиєпископ Риги.

Така ментальність, підкреслив він, настільки сильна, що наявна на сьогодні душпастирська опіка над подружжями, сім’ями, підготовкою до шлюбу стала малоефективною. Тому доконечним є шукання нових шляхів, про що пише Папа Франциск у посинодальному повчанні «Amoris laetitia».

«Папа робить сильний наголос на тому, щоби не множити учорашніх шаблонів, не триматися старих схем, бо вони не спрацьовують. Це не означає закинути те, що в минулому було добре і ефективне. Ми повинні змістити акценти. Ми не можемо стріляти з тяжкої теологічної артилерії понад головами людей, бо це їм нічого не каже, але нам треба промовляти до них такою мовою, яка буде для них зрозумілою. Треба людей мотивувати до втілення добрих зразків, а не тільки повторювати, що Церква і Папа так навчають, а тому треба так діяти, глибоко не замислюючись», — сказав архиєпископ Станкевич.

Ієрарх додав, що «коли сучасна людина не розуміє, чому вона має вчиняти саме так, а не інакше, то вона цього не робить».

З написаного в адгортації для самого архиєпископа важливим є супровід та індивідуальний підхід у праці з подружжями та сім’ями. Він зазначив, що це не означає відходу від традиційного вчення Церкви на цю тему. «Ми повинні підійти до подружь і людей, які живуть у вільних зв’язках, індивідуально, оскільки говоріння з амвону є заслабким або взагалі не слуханим», — застерігає архиєпископ.

На думку ієрарха, індивідуальна опіка над особами, що живуть без шлюбу, або розлученими у нових зв’язках на сьогодні вкрай необхідна. Він звернув увагу: часто трапляється, що розлучені, які живуть у нових зв’язках і роками не співживуть сексуально, не знають, що в такій ситуації вони могли би приступати до Таїнств. «Доконечною є чутливість з боку священиків, делікатність і заглиблення у конкретику випадків», — підкреслив архиєпископ Станкевич.

Він застеріг, що єпископи Латвії не бажають проводити якісь «експерименти» у рамках душпастирства сімей. «Ми міцно тримаємося адгортації і папського вчення, яке надає широкі можливості у зміщуванні акцентів і до більш індивідуалізованого підходу що подружь і родин», — зазначив Ризький архипастир.

Ієрарх також висловився про Папу Франциска. «Кожен із пап — св. Йоан Павло ІІ, Бенедикт XVI і Франциск — має свою харизму. Харизма Франциска це велика душпастирська вразливість. У його вченні не доктрина стоїть на першому місці. На його думку, доктрини треба триматися і зберігати її, але важливішими є реальні проблеми людей».

Походячи з Латинської Америки, підкреслив архиєпископ Станкевич, Франциск пізнав багато проблем, про які ми, європейці, маємо слабке уявлення. Для багатьох його позиція є несподіванкою, оскільки він виходить поза усталені схеми. Своєю життєвою позицією він зворушує численних католиків, які зовсім не обов’язково вивчають доктрину. Зворушує він і людей поза Церквою.

«У перші століття християнства, а потім у Середньовіччі, сильно підкреслювалося насамперед любов до Бога. Майже всі були віруючими і значною мірою займалися догматичними справами. Натомість сучасна людина — секуляризована, і щораз більше людей у Європі — то люди невіруючі. Слово “Бог” для них — порожній звук, і тому виголошування перед ними теологічних премудростей приносить нульовий результат.

Сучасний світ розуміє насамперед мову любові до ближнього, що ми найкраще бачимо на прикладі св. Матері Терези з Калькутти. Святіший Отець іде цим шляхом і намагається зробити чутливими нас, аби ми не забували про заповідь любові до Бога, практично виконуваної щодня через любов до ближнього. Його позиція дуже промовиста для нинішнього світу», — зазначив архиєпископ Риги Збігнєв Станкевич.

Переклад CREDO за матеріалами: Deon 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books