Біблійні роздуми

Козел чи Агнець?

07 Квітня 2017, 18:58 2391 о. Василь Косік

Роздуми до Слова Божого на суботу V тижня Великого Посту

Перше читання з Книги пророка Єзекиїла говорить про Бога, який збирає свій народ звідусіль, згромаджує тих, хто розсіявся, та приводить знову в їхню землю: Слуга Мій Давид буде царем над ними, і пастир один буде над усіма ними (Єз 37, 24). Боже царство — це велика мрія Бога, про яку ми просимо щоденно: Нехай прийде Царство Твоє. Тим Царем і Добрим пастирем в одній особі є Ісус Христос, із роду Давида, який віддає своє життя за овець, аби розпорошених Божих дітей зібрати воєдино. Це єдиний Цар, який здобув свій народ ціною власної крові.

На відміну від Ісуса, який шукає, щоби спасти те, що загинуло, первосвященик Каяфа шукає того, що було краще для первосвященицької та фарисейської ради: Ви нічого не знаєте і не розумієте, що краще для ВАС, щоб одна людина померла за народ, а не щоб увесь народ загинув. Отже, Він не думає за народ, але турбується про те, щоб не прийшли римляни і не забрали У НАС і це місце, і народ! Бувши зятем первосвященика Анни, Каяфа був встановлений на ту ж посаду після нього. Сприяв цьому прокуратор Рима. Каяфа правив 19 років, тому що був чудовим, підлеглим римським урядовцем.

Раз на рік у свято Йом Кіпур ― День Очищення ― саме первосвященик вибирав одного козла відпущення: А як скінчить покуту за святиню, за намет зборів і за жертовник, приведе Арон козла живого, і, поклавши йому обидві руки на голову, визнає над ним усі беззаконня синів Ізраїлю і всі переступи їхні, і всі гріхи їхні, і покладе їх козлові на голову та й випустить його за допомогою приготованого на те ЧОЛОВІКА в пустиню. І понесе козел на собі всі їхні беззаконня в землю безлюдну; і випустить він козла в пустиню (Лев 16, 20‑22). Саме первосвященик Каяфа, коли сповниться година, передасть Ісуса Христа ПИЛАТУ, скинувши на Нього «гріхи» народу, щоб усім принести визволення.

Тож Ісус більше не ходив відкрито між юдеями, але пішов звідти в край, що біля пустелі, до міста, яке називається Ефраїм

Козел у пустелі мав впасти в прірву й там загинути. Однак історія Ісуса на пустелі не закінчується, а навпаки — розпочинається. Йоан зазначає, що Ісус там перебував з учнями. На пустелі родиться спільнота вірних, там вони збираються навколо Господа. Ця спільнота будується після суду й вироку смерті на Спасителя: Отже, з цього дня вони змовилися вбити Його. За юдейською традицією Йом Кіпур, у День Очищення Всевишній остаточно вирішує долю людини на майбутній рік. У цей день підписується вирок. Традиційне побажання звучало: «Щоб Ваше ім’я було вписано в книгу життя і скріплено печаткою». Висока рада, навпаки, викреслила Назарянина з книги життя, щоб народ не загинув, але насправді так вирішили не вони, тільки Бог у своєму Провидінні.

Фарисеї, які тоді ж зібралися на високу раду (синедріон), теж сподівалися відродження Ізраїльського Царства у колишніх межах та величі царства Давида й Соломона. Прекрасний для цього шанс вони вбачали з боку влади Римської імперії. Фарисеї, які були їй лояльні, отримували різні пóступки та привілеї. З іншого боку, вони також в усьому слухали і дотримувалися Божого закону, адже саме це було умовою відродження земного царства Ізраїлю. Вони вірили, що всі народи в день воскресіння й відродження держави Ізраїлю будуть слухати голосу Бога.

Однак серед усіх цих людських змов, нарад та обрахунків не звучить жодне слово Ісуса Христа. Але говорить Його Небесний Отець, єдиний Цар Вседержитель, який усім керує і може діяти навіть через ворогів свого Сина. У той час, коли для Каяфи Ісус із Назарета ― лише «цап-відбувайло», Отець Небесний готує для своєї родини Пасхального Агнця, що бере гріх світу. У той час, коли фарисеї складають свої угоди з окупантами, Отець Небесний за своєю обітницею укладає з народом союз миру; це буде союз вічний з ними (Єз 37, 26).

Отець через Пасху свого Сина, через Його перехід крізь муку, смерть, поховання і воскресіння згромадить собі новий народ: Я, коли буду піднесений від землі, усіх притягну до себе (Йн 12, 32). А Воскреслий Ісус принесе перший дар Нового Життя ― мир (Йн 20, 19‑21).

Ориген навчав, що священики видали Спасителя через заздрість: якщо залишимо Його, то всі повірять у Нього; Юда видав Учителя через захланність, диявол ― зі страху, а Отець ― із милосердя до своїх розпорошених дітей.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity