Біблійні роздуми

Пожива на дорогу

19 Квітня 2017, 18:45 618 о. Василь Косік

Роздуми до Слова Божого на четвер у Великодній октаві

Двоє учнів, які повернулися з Емауса до Єрусалима, повернулись уже не самі, а з Ісусом, якого почули у дорозі, розпізнали та прийняли у Святому Причасті. Саме ця Євхаристійна пожива дала їм сили на дорогу повернення, коли вони не зважали на темряву й небезпеку натрапити на нічну сторожу серед вузьких безлюдних вуличок міста.

Подібно колись у пустелі Господь Бог живив манною свій народ у дорозі до Обіцяної землі. Також пророк Ілля був зміцнений поживою з Божої руки: Ангел Господній прийшов удруге, торкнув його й сказав: «Вставай та їж, бо далека тобі дорога». Встав він, з’їв, напився і, підкріпившись тією їжею, йшов сорок днів і сорок ночей аж до Божої Хорив-гори (1 Цар 19, 7‑8). Силу тієї поживи пізнали ті, хто слухав Ісуса на пустинному місці. Христос помножив хліби й рибу, щоб учні не ослабли в дорозі (пор. Мт 15, 32).

Учні з Емауса повернулися в Єрусалим до спільноти апостолів. Ісус у Євхаристії завжди творить єдність, веде до сопричастя з іншими. Він, невидимий для очей, стає видимим у Його братах щоразу, коли тільки говоримо про Нього, бо з повноти серця промовляють уста його (Лк 6, 45). Якщо Воскреслий Господь є центральною темою наших розмов, це означає, що Він насправді є скарбом, який переповнює серце, і тому прагнеш Ним ділитися. Це провадить до миру.

Божий Син завжди ставить наші ноги на дорогу миру: Ісус став посеред них і до них каже: “Мир вам!” Учні Ісуса — кожний, хто Його зустрів, почув і прийняв, — послані нести мир Розіп’ятого-Воскреслого усім народам, почавши від Єрусалима, через проповідь покаяння на відпущення гріхів.

Однак вони були тільки налякані, перестрашені, стривожені, а в серці мали повно сумнівів. Щоб їх розвіяти, Ісус показує учням свої руки й ноги зі знаменнями муки. Він запрошує торкнутися Його прославленого тіла (дослівно «обмацувати навколо»).

Лука пише до християн грецького середовища, які вірили лише у безсмертя душі та у світ ідей Платона, а навчання про воскресіння мертвих у тілі їм здавалось пустослів’ям, дурницею, якоюсь манією та викликало лише насмішки (пор. Діян 17, 18. 32; 26, 8. 23-24). Тому Лука особливим чином підкреслює тілесність Ісуса Христа після воскресіння. Ісус навіть споживає їжу перед апостолами, щоб розвіяти будь-які сумніви. Учні повинні виразно побачити і переконатися, що то не дух і не з’ява померлого, а Він сам, Той, хто був розп’ятий і живе. Святий Павло залишив нам у Першому посланні до Коринтян повне навчання про духовне тіло, яке постає при воскресінні померлих, Первісток з яких Христос (пор. 1 Кор 15, 35-58). Його тіло те саме, бо зі знаками муки, але не таке саме, бо прославлене, воскресле, духовне тіло.

Ми переконуємось у цьому щоразу, коли звершується Божа Служба. Адже Ісус каже: Беріть і їжте з цього всі  це Тіло Моє, що за вас буде видане; це чаша Крові Моєї, що за вас і за багатьох буде пролита на відпущення гріхів. Отже, сам Ісус виразно підкреслює, що Святе Причастя ― це те саме тіло, що було розп’яте, та сама кров, що була пролита. Без Євхаристії я не можу бути свідком зустрічі з Розіп’ятим-Воскреслим. Це пожива на дорогу покаяння і свідчення усім навколо: Ви  свідки того.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Система Orphus Думки, висловлені користувачами сайту в коментарях, не відображають позицію редакції. Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити редакцію.
ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
CREDO — сайт і часопис для читачів, які хочуть жити свідомою вірою. Якщо Вам подобається те, що ми робимо, долучайтеся до збору коштів для праці редакції. Ми цінуємо кожен внесок!
Виберіть суму
грн/місяць
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.