Біблійні роздуми

Парадоксальна логіка Царства Небесного

30 Квітня 2017, 09:30 1666

Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія».

Сьогоднішнє Євангеліє радикально протиставляє трьох жінок — Марію Магдалину, Марію, матір Якова та Саломію — вузькому колу привілейованих учнів: Петру, Якову та Йоану, тим, кого під час молитви у Гетсиманії Христос благав: Чувайте ж, моліться, щоб не ввійти в спокусу (Мк 14, 38), та, повернувшись, заставав їх сплячими (пор. Мк 14, 40 — 16, 1). Крізь такі парадокси Христового учнівства Євангеліє найвиразніше демонструє характеристики Царства Божого. Почуття обов’язку — піти і намастити Його — переростає у суцільну авантюру.

Як годиться жінкам, вони спочатку пристрасно беруться за справу і щойно потім починають раціонально осмислювати наявний стан речей: Хто нам відкотить камінь від входу до гробу?

Їхньої маленької віри, як гірчичне зерно, виявилося достатньо, щоби знайти камінь відваленим, був бо дуже великий Вони не очікували такого розвитку подій, бо хто вони такі — лише жінки, які слугували апостолам, тому їх трепет та страх огорнув. Вони нікому не говоритимуть про це, боятимуться, що їх візьмуть на глум за побачене. А трапилося щось дуже важливе, подія вселенського масштабу. Потужна жіноча інтуїція на кілька порядків випереджує здатність чоловіків вмістити це в рамки раціональних категорій.

На цьому парадокси учнівства не закінчуються. Марія Магдалина першою бачить воскреслого Господа. Свого часу Ісус вигнав з неї сім бісів, підкреслює євангеліст Марко, щоб додатково загострити парадоксальність ситуації, адже їй, колишній біснуватій, ніхто з найближчого чоловічого оточення Ісуса не повірить (пор. Мк 16, 9‑11). Останні дослівно стають останніми з низки тих, кому Господь об’явився і докоряв за їхнє невірство та твердосердя (Мк 16, 14), адже апостоли були переконані у непорушності права найближчого оточення бути першими свідками Його воскресіння. Однак логіка Царства Небесного ґрунтується на суцільних парадоксах і закони силогізмів та суспільні категорії цього світу на неї не поширюються.

 


Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.

Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity