Біблійні роздуми

Вигнати гріховні бажання з серця

07 Червня 2017, 18:48 2150

Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 8 червня

Аби краще зрозуміти сьогоднішнє Євангеліє, треба пригадати, що цілий уривок Мт 5,21-48 структуровано в шести антитезах: сказано / а Я вам кажу. Насправді ж вони не протиставлені один одному. Ісус не пропонує іншого Закону, як це ясно виникає зі слів: Не думайте, що Я прийшов усунути Закон чи пророків: Я прийшов їх не усунути, а доповнити (Мт 5, 17). Закон не є новим, це давнє право. Але виконання є новим. Ніхто й ніколи не подавав і не виконував його в такий спосіб, як Божий Син. Ісус не заперечує його, як кажуть обвинувачі, але пояснює і переходить від простих дій до бажань серця, з яких родиться усе інше.

Вірші 27-32 цього уривка говорять про стосунки між чоловіком і жінкою в подружжі. Ісус навчає, що замало уникати кожної зовнішньої небезпеки для подружжя (звершеної зради). Треба ще й перекрити дорогу сексуальним апетитам, уникаючи нагоди, яка може їх розбурхати (погляд), і небезпечних контактів (рука).

Дієслово жадати (єврейською хамад) виражає насправді грішне вподобання та насправді грішне рішення, а не просте почуття чи думку. Тобто йдеться про те, щоб боятися й намагатися позбавитися саме цього, бо з цього випливає наша зовнішня поведінка. Але Ісус іде далі. Бога цікавлять почуття, чистота думок, правдивість волі. Бо може статися, що бездоганна зовнішня поведінка приховує глибоку гниль серця. Зовнішнє і внутрішнє мають відповідати одне одному; треба позбавлятися подвійного життя та фальші.

Подружня зрада це не результат випадку, її готують у серці. Наказ Ісуса вирвати собі праве око (яким більше послуговуємося) та відрубати праву руку (справнішу) означає, що може виявитися необхідним пожертвувати якоюсь цінною частиною себе, щоб уникнути остаточної і безповоротної втрати цілого себе. Наказ видати негідній жінці розвідний лист міститься у книзі Второзаконня (див. Втор 24, 1‑3). Офіційне розлучення мало гарантувати жінці юридичний статус і захистити її від звинувачення в чужолозтві, якби вона вдруге вийшла заміж. Ісус не приймає вигнання дружини з дому і засуджує це як форму зради, в якій відповідальність падає на чоловіка, що виганяє дружину, й на того, хто одружиться з розлученою.

 


Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.

Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity