Роздуми над Словом Божим на суботу ХХІІ Звичайного тижня, рік І
Інколи люди помилково вважають, ніби фарисеї та книжники жили згідно з Старим Завітом, а Ісус, навпаки, Старий Завіт відкинув і показав принципово новий спосіб життя. Сьогоднішнє Євангеліє показує, що то саме Ісус поводився згідно зі Старим Завітом, а фарисеї, навпаки, його не виконували. Хоча вони знали текст Старого Завіту, однак не розуміли його. Тому що Старий Завіт показує не тільки правні приписи, але також історії життя людей, вибраних Богом і натхнених Духом Божим, таких як Давид. Ці історії для нас стали пророцтвами, що виконуються в нашому житті.
Перша книга Самуїла переказує історію зустрічі Давида і священика Ахімелеха (1 Сам 21, 2‑7). У той час Бог відступив уже від Саула, царя Ізраїльського, і вибрав Давида, провадив його своїми натхненнями і благословляв його (див. 1 Сам 18, 12-14). Давид був голодний і перебував у дорозі, посланий Богом-царем (царем в Ізраїлі залишався сам Бог, навіть коли на землі панував земний цар). Священик вирішив, що за тих обставин Давид і його товариші можуть взяти для їжі «святий хліб», що був раніше жертвуваний на Господньому вівтарі. Тому що Богу не шкода свого хліба й Він дає його тим, хто виконує Його волю.
Ісус та Його учні опинилися в подібному становищі. Вони були в дорозі, проваджені Богом, а це означає, що перебували під керівництвом Бога. Сталося так, що вони були голодні. Проходячи обік поля зі збіжжям, зривали колоски, що росли при дорозі, і їли зерна одразу ж. В Ізраїлі було принципом, що так робити можна (натомість не можна було збирати колоски, щоб нести з собою). Натомість фарисеї додали до цього свою інтерпретацію, що цього не можна робити в суботу. Ісус повчив їх, що вони помиляються. Шабат був днем, коли вони мали перестати займатися своєю працею, але не були повинні припиняти виконувати волю Божу. А Божа воля — на те, щоб вони йшли за нашим Господом і мали до цього сили.
Спосіб поведінки Давида й Ісуса стає для нас взірцем поведінки. То не самі приписи, а здатність розпізнавати волю Божу становить найважливіший принцип діяльності зарівно у Старому і Новому Завіті.