Біблійні роздуми

В Його тілі, неначе двоє наречених, досконало поєдналися дві природи…

14 Жовтня 2017, 18:58 1906 о. Валентин Матушевський
Любаров Еврейская свадьба

Роздуми над Словом Божим на XXVIII  Звичайну неділю, рік А

Говорити про людські почуття — дуже складно. Навіть найталановитіші серед майстрів слова змогли їх описати лише за допомогою поезії, яку, своєю чергою, зрозуміти можуть лише ті, хто щось подібне пережив сам. А зрозуміти чи описати Божі почуття — стократ важче. Пророки, яким лише в енігматичних (знаками) видіннях відкривалась правда, передавали її людям також через поетичні образи. Не випадково серед пророцтв на тему приходу довгоочікуваного Месії, разом із яким має прийти Боже панування на землі, домінує тема весільного бенкету.

Адже Бог є любов. Він із любові створив нас людей «чоловіком і жінкою», щоб ми могли пізнати, що означає любити і бути возлюбленим, Він дав людям змогу закладати родини, щоб пізнати батьківську любов, Він із любові створив людину на свій Образ, щоби кожен з нас міг на Його любов відгукнутись. А коли люди знехтували Божою любов’ю, Він придумав план спасіння і через весь Старий Завіт заповідав велику весільну вечерю, тобто святкування нового союзу Бога з людьми, початком — а заодно й кульмінацією — якого мало бути втілення Ісуса Христа. Це в Його тілі, неначе двоє наречених, досконало поєдналися дві природи: Божественна і людська, два світи: небесний і земний. Недарма св. Павло писав: «Покине тому чоловік батька й матір, і пристане до дружини своєї, і будуть обоє вони одним тілом. Ця таємниця велика, а я говорю про Христа та про Церкву!» (Еф 5,31‑32).

Аби краще зрозуміти сьогоднішню притчу, варто знати що за єврейським (дуже прагматичним) звичаєм на весілля гостей кликали двічі: за першим запрошенням питалося, хто прийде, за другим уже сповіщалося лише зацікавлених. Ось тому відмова запрошених була сприйнята як особиста образа. Також іншим цікавим звичаєм була кімната, де гості могли приготуватися з дороги до того, щоб достойно увійти на бенкет, а навіть, у разі потреби, отримати достойну "весільну сукню". Отож знову можна зрозуміти краще останню сцену з притчі.

Вслухаймось уважно в слова цієї притчі. Хоча Ісус звертається до нас через символічне оповідання, та за цим оповіданням стоїть конкретна реальність. Адже ми добре знаємо, що стало з вибраним народом, який не прийняв Божого «другого» запрошення в особі Ісуса Христа. Нам, християнам, кого Бог запросив стати новим Божим Народом, належить пильно берегти свій весільний одяг — свою душу — в чистоті. Щоб ми будь-якої миті могли предстати перед Богом на Його бенкеті: «Із страв ситих, із очищених вин молодих, де Смерть знищена буде назавжди, і витре сльозу Господь Бог із обличчя усякого, і ганьбу народу свого він усуне з усієї землі, бо Господь це сказав» (див. Іс 25, 6‑10).

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ми з вдячністю приймемо Вашу допомогу. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, роботу веб-майстра та гонорари фахівців. Переказ через ПриватБанк: Пожертвування можна переказати за такими банківськими реквізитами:

4149 4978 3481 8017

Благодійний внесок ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: Добровільна пожертва на здійснення діяльності часопису CREDO.

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Щиро дякуємо читачам за жертовність усім, хто нас підтримує!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: