Ватикан

25 років Катехизму. Слово Боже не буває безплідним

12 Жовтня 2017, 13:15 1446 КАІ

Катехизм становить важливе знаряддя не лише тому, що надає віруючим одвічне вчення Церкви так, аби зростало розуміння віри, але також і тому — ба навіть насамперед тому, — що він прагне наближати сучасних людей до Церкви.

На це звернув увагу Святіший Отець у промові під час аудієнції у Ватикані 11 жовтня 2017 р., приймаючи учасників зустрічі, організованої Папською радою ширення нової євангелізації, з нагоди 25‑річчя виходу нового Катехизму Католицької Церкви.

На початку Папа нагадав, що вже св. Йоан ХХІІІ, відкриваючи 55 років тому ІІ Ватиканський Собор, насамперед прагнув, аби цей Собор не засуджував, а зробив для Церкви можливим показати людям — із допомогою осучасненої мови — красу її віри в Ісуса Христа. «Наш обов’язок — не лише стерегти той безцінний дар, ніби ми піклуємося виключно про якийсь антикваріат, але й віддатися з живою волею та без страху тому ділу, якого вимагають наші часи, йдучи таким чином дорогою, якою Церква слідує вже майже двадцять століть», — навів Папа Франциск слова Йоана ХХІІІ, сказані понад півсторіччя тому.

Оберігати і йти вперед — завдання Церкви за самою її природою, аби правда, викарбувана Ісусом у проголошенні Євангелія, могла сповнитися наприкінці віків, пояснив Папа. Він зазначив, що це благодать, уділена Народу Божому, але водночас завдання й місія, за які ми маємо відповідати, аби постійно наново і щораз повніше проголошувати Євангеліє нашим сучасникам. «Із радістю, що виростає з християнської надії, та оживлені “ліками милосердя”, ми щоразу більше наближаємося до людей наших часів, аби надати їм змогу відкрити невичерпне багатство, що міститься в Особі Ісуса», — підкреслив Папа.

Також Франциск навів слова св. Йоана Павла ІІ, який зазначив, що належить усвідомлювати, як змінювалося пояснення доктрини, як протягом століть Святий Дух підказував Церкві. Обов’язково також, аби Катехизм допомагав роз’яснювати світлом віри нові ситуації та проблеми, який раніше не існувало. У цьому контексті мовець звернув увагу, що новий Катехизм становить важливе знаряддя на лише тому, що показує віруючим віковічне вчення так, аби зростало розуміння віри, але також, і навіть насамперед тому, що він прагне наблизити наших сучасників, із їхніми новими й різноманітними проблемами, до Церкви.

А тому замало вже знайти нову мову, щоб говорити про віковічну віру, — палючою необхідністю стало, щоб Церква перед лицем нових завдань і перспектив, які стоять перед нею, могла виразити в Слові Божому те, що ще не вийшло на яв, — закликав Папа учасників аудієнції. У цьому контексті він нагадав слова Ісуса до учнів перед Його Страстями, коли Господь говорив про свій послух у виконанні місії, що довірена Йому Отцем, і молився, «щоб усі були одно».

«Пізнання Бога це не теоретичні вправи людського розуму, а незнищенне прагнення, викарбуване у серці кожної особи», — нагадав Франциск. Це пізнання, додав він, стає щоразу сильнішим, із кожним днем, разом із упевненістю віри, що ми почуваємося любленими, а через це — включеними у Божий план. Тому Катехизм у світлі любові постає як досвід пізнання, довіри та повної відданості таємниці.

Папа також зауважив, що чимало уваги ця книга присвячує питанню смертної кари, показуючи його суперечність із Божим ученням. Франциск учергове закликав скасувати смертну кару, кажучи, що не можна посилатися тільки на вчення з минулих літ, не беручи до уваги сказаного пізнішими папами, а також зрослого самоусвідомлення люду. Відкинути такі покарання — це пов’язане зі щораз ширшою переконаністю, що їх неможливо узгодити з гідністю людини, яку це покарання «принижує, у певному сенсі переслідує». Тому ця кара з такого погляду суперечить Євангелію, яке проголошує святість людського життя в очах Творця, який є єдиним і остаточним Суддею, — зазначив Папа.

На завершення Франциск звернув увагу, що Катехизм надає людям віруючим здатність бути Народом Божим не лише у вченні, а й у житті. Боже слово неможливо законсервувати у нафталіні, немов у якійсь старій упаковці від шкідників. Слово Боже — дійсність динамічна, завжди жива, вона розвивається і зростає, оскільки скерована до сповнення, якого люди не можуть затримати, сказав Святіший Отець. Він додав, що цей «закон прогресу», за «вдалим формулюванням св. Вікентія Леринського, становить істотну властивість об’явленої істини у її бутті, переказаному Церквою, але не означає зміни вчення». Неможливо консервувати доктрину й не дозволяти їй іти вперед, як і неможливо поєднувати її з закам’янілим і незмінним прочитуванням без покірності діянню Святого Духа, — застеріг Святіший Отець.

«Ми покликані ототожнюватися з поставою релігійного слухання, аби наше існування в Церкві могло розвиватися з тим самим ентузіазмом, як на початку історії, до нових горизонтів, які Господь хоче, щоб ми осягнули», — завершив свою промову Папа Франциск.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

Папа Франциск

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity