Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 13 лютого
Моліться, щоб не ввійти в спокусу! Цікаво, про яку спокусу мова, бо наразі спокуси атакують саме Христа, а не Його учнів. Його учні спокійно собі засинають, поки їхній Учитель бореться зі страшними спокусами аж до кривавого поту. Поки Ісус поруч, спокуси мене обходять стороною – Христос приймає їх на себе. Натомість просить молитись, аби вони не торкнулись мене.
Ісус молився і Отець Його укріпив на прийняття страждань та хресної смерті, а апостоли проспали пів-ночі й не молились. Тож яка спокуса спіткала учнів Христа?
Вони покинули свого Учителя в найстрашнішу годину. І Петро не молився, а потім стикнувся з найстрашнішою спокусою зрадити Христа. І самотужки не зміг її подолати. Коли Ісус був поруч, то він казав Йому, що навіть якби всі покинули і зрадили Христа, він готовий іти на смерть разом із Ним. Коли Ісус поруч – ніяка спокуса не страшна.
Однак бачимо, що навіть у моменти триразової зради Святе Письмо називає Петра на ім’я, натомість ніхто з тих, хто викриває, що Петро – один з учнів, не позначений ім’ям. У гебрейській традиції ім’я означало сутність людини. Тобто людина без Христа не має сутності, не має внутрішнього наповнення.
Учень Христа в моменти зради залишається близьким для Бога, не втрачає своєї сутності. Мій гріх – яким би він страшним не був – не анулює моїх стосунків з Богом та ставлення Бога до мене. Головне — це мій вибір: чи обираю я Христа, навіть коли я знаходжусь на самому дні гріха?
Юда в момент гріха не зміг обрати Христа та покаяння, на відміну від Петра, який зрадив утричі більше, але обрав Христа і покаяння й став фундаментом та головою Церкви. Здавалося б, Йоан був більш надійною кандидатурою для того, аби бути фундаментом для Христової Церкви, але Ісус обрав Петра з його тягарем гріхів – Петра, який його зраджує та здобуває завдяки цьому смирення та глибоке покаяння. Можливо, у моєму житті є мої гріхи, слабкості, які я можу конвертувати у смирення та покаяння і стати фундаментом, на якому Господь буде будувати свою Церкву?
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com