Коментарі

Як ТСН маніпулює інформацією: про висвітлення акції протесту 22 червня

23 Червня 2018, 09:48 13327

Олексій Погорєлов на сайті Родина проаналізував маніпуляції випуску ТСН щодо акції протесту 22 червня біля Верховної Ради України.

Зупинюся лише на першій фразі: «Сімейні цінності атакували центр столиці».

 

«Сімейні цінності атакували центр столиці»

Мільйони глядачів отримали меседж, що сім’я це небезпечна й агресивна сила, а її цінності — руйнівні. Звісно, це подається у вигляді жарту, буцімто «Ви ж розумієте, ми цих клоунів серйозно не сприймаємо».

А хтось слухає клоунів? — Ні, на них лише дивляться, з них лише сміються в спеціально відведеному для цього місці — цирку.

Просімейні активісти, зібравшись біля «цирку», посилили відповідний ефект сприйняття. Але досить жартів.

 

Проміжний висновок

Є дві лінії конфлікту: проти сім’ї і проти християн.

Перша фраза інформаційного ролику лунає на тлі заставки «Традиційний парад».

Розберемо кожне зі слів.

 

Парад. Учасників протесту:

  • прирівнюють до гомосексуалістів, ніби говорячи: «Чому одним можна (християнам), а іншим (ЛГБТ) — ні». 
  • в такому формулюванні присутній натяк, що просімейні активісти самі є латентними гомосексуалістами, які пригнічують у собі істинні сексуальні прагнення. Через це придушення і виникає агресія, саме тому сімейні «атакують». Якщо думаєте, що цей висновок притягнутий за вуха, — перегляньте матеріали світських ЗМІ про особисте життя Руслана Кухарчука, але шукайте до його одруження, а не після. Так, так, для ЗМІ він був гомосексуалістом, а потім, от халепа, виявився батьком двох дітей.
  • із попереднього пункту випливає наступний: захист сім’ї містить у собі аспект лицемірства: «Хочуть одного, але при цьому надягають на себе маску праведних борців, у той час як ЛГБТ не соромляться своїх бажань, вони чесні та щирі”. Українці, ви зі щирими чи з лицемірами? Але це вже — висновок із висновку і прямо не випливає із фрази ТСН.
  • слово «парад», звісно, має мілітаристські коннотації, і цей сенс підтверджується попередньою подачею різних матеріалів ТСН, де християни були змішані з націоналістами і представлені як нова коричнева загроза. Знову ж, «сімейні цінності атакують».
  • християни, які хочуть війни, це фанатики. А релігійний фанатизм є способом мислення далекого минулого. Ви ж не хочете бути відсталими?

Традиційний парад. Традиції — це приємні згадки про минуле, певний етнографічний матеріал: «традиції та звичаї народів». А де в Україні найбільше збереглося традицій? — у селі. Коли християни самі говорять, що вони прихильники «традиційних цінностей», то розписуються у своїй селюкуватості. Це не образа з мого боку, а шлях маргіналізації християн, передбачений для нас ідеологами і політтехнологами гендеру. Думаєте, я знову перебільшую?

Порівняємо процеси трансформації слова зі зростанням дитини.

Якщо дитина поруч із батьками щодня, батьки не помічають зростання. І щоби зрозуміти, як малюк виріс, батько бере сантиметр, олівець і вимірює. Так само й зі словом. Його трансформація у суспільній свідомості відбувається поступово і непомітно, як зростає дитина, і нам так само потрібні вимірювальні інструменти — гострий олівець розуму і довгий сантиметр досліджень.

 

Зовнішність має значення?

Журналістка в студії та репортерка на місці події — привабливі молоді жінки, вони з насмішкою говорять про християн, які прийшли захищати сімейні цінності. Ця логіка слів та образів мимовільно спрямовує до висновку: якщо ти — християнин, просімейний, то гарні дівчата дивитимуться на тебе з презирством. Ну і на противагу виринає клішоване уявлення про «православну дружину» — в хусточці, безформному платті, змучена, мовчазна, впокорена.

Але головне в іншому. Акція виникла як відповідь на побиття мирних протестувальників 17 червня з гаслами припинити насильство, а ТСН виліпила образ агресорів із мирних людей, які вийшли на захист постраждалих.

Війна — це мир? А правда — це брехня?

Звісно, витвір ТСН не є журналістикою за класичним визначенням, але не можна не підкреслити філігранності задумів та реалізації творців ролику, майстрів, але іншої професії.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ми з вдячністю приймемо Вашу допомогу. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, роботу веб-майстра та гонорари фахівців. Переказ через ПриватБанк: Пожертвування можна переказати за такими банківськими реквізитами:

5168 7427 0591 5506

Благодійний внесок ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: Добровільна пожертва на здійснення діяльності часопису CREDO.

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Щиро дякуємо читачам за жертовність усім, хто нас підтримує!
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: