Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 20 жовтня
І аж по сьогодні при читанні Мойсея лежить покрівець на серці їхнім.
Поки він не звернеться до духовного розуміння, лежить покрівець на серці того, хто затемнює зміст покрівцем, тобто грубим розумінням, яке і називають покрівцем Писання. Саме це і стосується покрівця Мойсея, коли той звертався до народу — тобто публічного читання закону. Якщо ж ми звертаємось до Господа, а отже — до Слова Божого, і якщо Святий Дух відкриє духовне пізнання, тоді спадає покрівець. І тоді ми з відкритим обличчям у Святому Письмі, як в дзеркалі, вдивляємося в славу Господню. (…)
Тож пильнуймо, щоби не тільки при читанні Мойсея, але й коли ми читаємо Павла, не лежав покрівець на серці нашому. Зрозуміло, якщо ми будемо неуважно слухати, якщо не докладемо зусиль до вивчення і розуміння, то не тільки книги закону й пророків, але й апостольські та євангельські будуть від нас заховані під великим покровом. Я також боюся, щоби через велике недбальство й нерозуміння серця божественні сувої не здалися нам не те, що закритими покровом, а й взагалі запечатаними… З цього випливає необхідність докласти зусиль до вивчення священних книг, а також необхідність молитовно звертатися до Бога день і ніч (Пс 1,2). Бо Він сам – той, хто відкриває Писання, входить у серця учнів так, щоби вони казали: Чи не палало наше серце в нас у грудях, коли він промовляв до нас у дорозі та вияснював нам Писання? (Лк 24,32) Тож нехай Він зійде і сподобить зараз відкрити нам те, заради чого побудив апостола Павла сказати: Господь же — дух, а де Господній дух, там воля.
Ориген
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com
Фото: Ярмарка мастеров