Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 21 серпня
А Він умер за всіх, щоб ті, що живуть, жили вже не для самих себе, а для Того, хто за них умер і воскрес (2 Кор 5, 15).
Справді, коли хтось образить кохану людину, то найбільше заспокоюється тоді, коли сам попросить собі кару і стерпить якусь образу. Так про це й Давид казав: Дивись, це ж я згрішив, я провинився! Ці овечки — що вони зробили? Нехай твоя рука буде проти мене та проти дому батька мого! (2 Сам 24, 17).
І коли він був позбавлений Авессалома — шукав для себе найбільшої кари, хоча не він завдав образи, а його образили. Оскільки він так сильно любив померлого, то сам себе віддав на скорботні страждання, і знайшов у цьому втіху. Так і ми повинні карати себе самих, коли грішимо проти Того, проти Кого не повинні грішити.
Бачите, як ті, що втратили улюблених дітей, картають себе, рвуть на собі волосся, бо знаходять полегшення своїй печалі по улюблених у каранні самих себе? Коли ми нічим не образили наших улюблених, власне наше страждання по тому, що вони сильно постраждали, приносить нам утіху, — то коли ми самі образили їх і вчинили проти них несправедливість, чи не повинно ще більше заспокоїти нас прийняття кари, аніж звільнення від неї?
Це усім відомо. Хто любить Христа, як повинно любити, той розуміє, що я кажу, тобто, що він сам не захоче залишитись без кари, хоча б Христос і пробачив його, оскільки сама образа Його вже становить велику кару. Знаю, що я кажу щось несамовите для багатьох; однак справи виглядають саме так, як я сказав.
Якщо ми любимо Христа, як треба Його любити, то самі себе будемо карати за свої гріхи. Тих, що люблять, засмучує не те, що за образу улюбленого вони страждають від якогось зла, але насамперед сама образа улюбленого. І якщо той, прогнівавшись, не покарає їх, то цим ще більше мучитиме їх; а якщо покарає, то, навпаки, заспокоїть і потішить їх. Отже, лякаймось не геєнни, а образи Бога, тому що, коли Бог у своєму гніві відвернеться від нас, це буде гірше від геєнни, гірше за все, страшніше всього.
св. Йоан Золотоустий
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com