Погляд

Чи ви знаєте, що побожність до св. Йосифа пов’язана з Терезою Авільською?

13 Березня 2019, 09:40 2629

Чи відомо вам, що св. Тереза від Ісуса (Тереза Велика, Тереза Авільська) відновила і поширила в Церкві культ св. Йосифа?

На фото представлена скульптура св. Йосифа з кармелітського музею при монастирі босих кармеліток в Альба де Тормес, при гробі св. Терези.

Свята Тереза від Ісуса (1515-1582), реформаторка Кармелю, Вчитель Церкви, відновила і поширила побожність до св. Йосифа. Вшанування св. Йосифа Терезою справило вплив на всю Західну Церкву, а відтак і на цілий тодішній цивілізований світ. Тереза повернулася до здоров’я за його заступництвом (1542 року). Вона старалася віддячити за це святому Йосифові, як тільки могла. Мала дивне видіння (1561 року), що її одягають у сніжно-білий одяг Діва Марія і св. Йосиф, і Марія стверджує, що Вона дуже задоволена побожністю Терези до Її Обручника. Також Тереза мала об’явлення, в якому Христос після Святого Причастя зобов’язав її якнайшвидше заснувати реформований монастир, який має бути присвячений якраз св. Йосифові.

Першим храмом в ім’я св. Йосифа в Католицькій Церкві був, таким чином, перший храм терезіянської реформи в Авілі, в Іспанії. Постання реформованого монастиря св. Йосифа започаткувало велике діло подальшої реформи Кармелю, яке Тереза також довірила під опікунство св. Йосифа. Вона прямо стверджувала, що хоч би про що просила Господа Бога за заступництвом св. Йосифа, завжди це отримувала й ніколи не була розчарована. На всі свої 17 фундацій (11 з яких мали ім’я св. Йосифа) Тереза завжди возила скульптуру Патріарха, яка раніше зберігалася в Авілі. Навіть коли Тереза стала настоятелькою в проблемному монастирі Втілення, який був до неї неприязний, вона поставила на місце настоятельки образ Богородиці, а на місце заступниці — образ св. Йосифа. «Цей образ, — пише о. професор Роман Льямас OCD, — говорив їй все, що роблять монахині, так що його прозвали “тим, що розмовляє”, бо він такого говоріння він став із вустами, чудесним способом відкритими».

Тереза записала на сторінках своєї біографії прекрасні слова про того, кого називала «своїм Отцем». А якщо вона Вчитель Церкви, перша жінка, обдарована таким титулом у Церкві, то нехай промовить і до нас нині ще раз:

«Я обрала собі за батька і покровителя славного святого Йосифа, ревно йому себе доручаючи. І пізнала ясно, що як у цій потребі, так і в інших, іще пильніших, у яких ішлося про честь мою і засудження душі, цей мій Отець і Покровитель визволив мене і більше доброго мені вчинив, ніж я сама просити вміла (…). Іншим святим, можна сказати, дав Бог ласку підтримувати нас у цій або тій потребі, а цьому ж славному Святому, як про це відаю з власного досвіду, дав владу допомагати нам в усьому».

Окрім того, Тереза додає: «Я би прагнула всіх притягнути до побожного вшанування цього славетного Святого — бачивши з довголітнього досвіду, як багато добра він може випросити нам у Бога. Ніколи ще я не зустріла нікого, хто би мав до нього щиру побожність і особливу честь йому віддавав і не досягли щораз більшої користі в чеснотах, бо у спосіб дивовижно дієвий підтримує він кожну душу, яка йому доручається. Вже довгі роки, наскільки пам’ятаю, щороку в день свята його я прошу про якусь ласку і завжди отримую; а якщо прохання моє в чомусь неналежне, він завжди це виправить задля більшого мені блага».

«Прошу тільки заради любові до Бога, кожного, хто би мені не вірив, нехай спробує, і з власного досвіду переконається, яка добра і корисна це річ, доручатися цьому славетному Патріархові і його вшановувати. Особливо душі, віддані внутрішній молитві, повинні його постійно взивати з довірою та любов’ю (…). Хто ще не відшукав наставника, який би його навчив внутрішньої молитви, нехай собі цього славетного Святого візьме за вчителя і провідника, а під його проводом не заблукає».

Свята Тереза також занотувала слова про св. Йосифа як Опікуна і Покровителя монастиря:

«Одного дня, після Святого Причастя, Спаситель наказав мені працювати з усіх моїх сил над заснуванням цього монастиря; дав мені цілковиту впевненість, що ця фундація буде успішною і що Він сам буде там дуже вірно вшанований. Він хотів, щоб його присвятили св. Йосифові: цей святий захищатиме нас біля однієї з брам, Наша Пані — з другої, а Він сам, Христос, буде посеред нас. Монастир цей буде зорею, що дає велике сяйво».

«Майте побожність до св. Йосифа, бо він багато може», — таке послання св. Тераза залишила своїм духовним синам і дочкам. Відтоді св. Йосиф посів ключове місце в історії та житті, а особливо в духовності й молитві спільнот Терезіянського Кармелю. Протягом століть у Кармелі турботливо розвивали цю побожність.

Святого Йосифа Тереза вмістила в центрі кармелітської харизми, разом з Ісусом і Марією, так, щоби всі духовні сини та дочки святох з Авіли були також і його шанувальниками. Святий Йосиф став покровителем більшості монастирів, які заснувала св. Тереза. Під кінець XVIII століття він був покровителем понад 200 храмів Кармелю. Отець Єронім Граціан від Матері Божої, який був близьким співпрацівником св. Терези, описував нові фундації кармелітів і кармеліток босих, які поставали завдяки допомозі св. Йосифа.

Свята Тереза Велика запровадила урочисте відзначення його свята в монастирях. Храми оздоблювано, за цієї нагоди замовлялося багаті літургійні шати, організовувано особливо урочистий літургійний супровід. Перший провінційний капітул босих кармелітів, який відбувся 1581 року в Авілі, обрав св. Йосифа покровителем Провінції, а 1628 року він став головним покровителем іспанської Конгрегації. Конституції італійських Конгрегацій визнали його «Покровителем ордену» (1599 i 1631). Святого Йосифа всі вважали засновником Реформи.

Літургійний культ св. Йосифа перейшов до літургії Вселенської Церкви. Це особливо стосується свят Опіки св. Йосифа і Заручин із Пресвятою Дівою Марією. Великим пропагандистом свята Йосифа-Опікуна (яке спершу відзначалося в третю неділю Великодня) був о. Йоан від Зачаття (1626-1700), іспанський босий кармеліт. Від 1913 року це свято відзначалося в середу ІІ Великоднього тижня; його поширив на всю Церкву папа Пій ІХ. Друге свято, Заручин Діви Марії зі св. Йосифом, відзначалося в ордені від 1678 року, щороку 23 січня. Офіцій до нього написав славетний Жан Жерсон у 1729 році.

У ХІХ столітті французький автор Люко написав, що папи знайшли у св. Терезі Великій могутнього помічника у ширенні культу св. Йосифа. При цьому він додав, що Жерсон зробив багато для св. Йосифа, однак «Тереза зробила в тисячі разів більше сама, через монахів своєї реформи і через монахинь свого Кармелю. Святий Йосиф — її боржник, насамперед за його вшанування на землі».

Переклад CREDO за: Karmelici Bosi
Фото: Wioletta Święcińska, Caminos Teresianos 2018).

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

Іспанія
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity