Біблійні роздуми

Перше очищення Храму

02 Березня 2024, 18:58 4485 о. Василь Косік

Роздуми над Божим Словом на ІІІ неділю Великого Посту, рік Б

 

 

Подію очищення Єрусалимського храму святий Йоан описує на початку свого Євангелія. Ісус прийшов до Святого міста зі своїми першими учнями після весілля у Кані Галілейській. Це була Його перша Пасха в Єрусалимі після хрещення в Йордані. Саме так заповідав пророк Малахія: «Оце Я посилаю гінця Мого [йдеться про Йоана Хрестителя], й він приготує дорогу передо Мною, і Господь, що ви його шукаєте, прийде негайно у храм свій. Ангел союзу, що ви його бажаєте, — ось він іде, — говорить Господь сил» (3, 1). Отже, після свого хрещення Ісус негайно прийшов у свій Храм до Єрусалима.

Натомість троє інших євангелістів оповідають не про першу після хрещення, а про останню в житті Пасху Ісуса Христа. Тоді Господь очистив Храм удруге Це сталося за кілька днів до Його муки та смерті на хресті.

Цього ж разу Ісус з’явився в супроводі невеликої кількості людей, які з Кани прийшли за Ним до Капернауму, а потім піднялися до столиці Ізрáїлю — Єрусалима. Можливо, разом з іншими на це свято Пасхи прийшла Його матір Марія, адже Вона також була згадана і Капернаумі (Йн 2, 12). Цієї першої Пасхи Ісус входить до Єрусалима пішки; натомість у Пальмову неділю Він в’їде на осляті. Цього разу Йому ще ніхто не співатиме «Осанна», не буде пальмових гілок і простеленої одежі від численного натовпу. Однак перше з’явлення Ісуса було не менш раптовим, рішучим і жорстким. Пророк Малахія продовжує: «Хто витримає день Його приходу? І хто встоїться, коли Він з’явиться? Таж Він, немов вогонь ливарний, неначе луг шаповалів. Засяде, як той, що топить і прочищує срібло. Очистить синів Леві і переллє їх, як золото й срібло, і вони будуть тими, що приносять Господеві жертву справедливо. І тоді Господеві буде любий принос Юди та Єрусалиму, як за днів давніх, за років колишніх» (3, 2-5).

Цього разу Ісус докоряє такими словами: «Не робіть дому Мого Отця домом торгівлі!» Але під час останньої Пасхи Ісус застосує набагато жорсткіші слова: «Дім Мій домом молитви буде зватись, — ви ж чините з нього печеру розбійників» (Мт 21, 13). В обох випадках Ісус перевернув столи міняйлів і повиганяв усіх торговців та жертовну худобу, але бича з мотузок Він застосував тільки при першому очищенні Храму. Це означає, що вже від самого початку ми не заслуговуємо на те, щоб бути у Божому храмі. Разом з Адамом ми вже давно були вигнані назовні. Натомість Ісус прийшов, щоб очистити свій народ. Він має відбудувати Божий храм, який ми зруйнували гріхами: «Зруйнуйте цей храм, — і за три дні Я підніму його». Піднімаючи нас із руїни гріха, Він хоче повернути нас до Дому свого Отця. Тому при другому очищенні Він уже не буде застосовувати бича, який проганяє, але сам прийме бичування. Він сам буде вигнаний поза Святе місто, щоб померти на хресті. Історично Єрусалимський храм буде зруйновано; але після воскресіння Ісуса смерть уже більше не руйнуватиме повіки.

Ісус надзвичайно шанував Божий Храм. Він назвав його Домом свого Отця та домом молитви. До цього святого місця Він відчував особливу ревність: Згадали Його учні, що написано: «Ревність до Твого дому з’їдає Мене!» Він любив тут перебувати і залишатись надовго. Навіть тоді, коли після триденних пошуків Марія з Йосифом знайшли Його дванадцятирічного у храмі, Він сказав їм: «Чого ж ви Мене шукали? Хіба не знали, що Я маю бути при справах Отця Мого?» (Лк 2, 49) В Єрусалимі Він навчав переважно у Храмі, щоб завжди бути при справах Отця. Кожної суботи Ісус був у синагозі. Подібно й нам заповідав Господь Бог у третій заповіді: «Пам’ятай на суботній день, щоб святити його. Шість днів працюватимеш і робитимеш всяке діло твоє. День же сьомий — відпочинок на честь Господа, Бога твого; не робитимеш ніякого діла» (Вих 20, 8-10). У День Господній потрібно залишити купівлю і продаж: «Нехай не буде в тебе інших богів, крім Мене» (Вих 20, 3). Потрібно просто бути з Богом у Його домі. Потрібно залишити свої справи, щоб бути при справах Отця разом із Божим Сином. А найважливіше діло Отця — це смерть і воскресіння Його Сина.

Бо так Бог полюбив світ, що дав [свого] Єдинородного Сина, щоб кожний, хто вірить у Нього, не за­гинув, але мав життя вічне (Йн 3, 16).

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books