Роздуми

Першість Петра і вибір Ісуса

01 Липня 2021, 15:05 3258

Святе Письмо і ранні Отці Церкви прямо чи опосередковано пишуть про першість Петра, і Церква постійно апелює до цих традицій на захист папської влади.

Хоча православні і протестанти відкидають першість Петра, Католицька Церква має поважні причини її відстоювати. Катехизм Католицької Церкви чітко пояснює ці причини: «Христос, установлюючи Дванадцятьох, надав їм форму колегії, тобто сталої групи, а на чолі її поставив Петра, вибраного з-поміж них. Так, як св. Петро й інші апостоли за установою Господа утворюють єдину колегію апостолів, подібно і Римський Архиєрей, Наступник Петра, і Єпископи, наступники Апостолів, становлять єдине ціле» (ККЦ, 880). 

«Господь одного тільки Симона, якого Він назвав Петром, учинив скелею для Своєї Церкви. Йому Він дав ключі від неї; його Господь установив пастирем над усім стадом. Але цей дар зв’язувати і розв’язувати, даний Петрові, був також, безсумнівно, даний і колегії апостолів у єдності зі своїм головою. Ця пастирська місія Петра та інших Апостолів належить до підвалин Церкви. Він продовжується в єпископах під головуванням Римського Архиєрея» (ККЦ, 881).

На додачу до Святого Письма, Традиції та Отців Церкви, існують також причини, з яких Ісус обрав саме Петра головою Церкви. Але спочатку варто поглянути на ті критерії, якими Він не керувався у своєму рішенні.

 

Критерії, які Ісус не брав до уваги

1.Петро не був першим апостолом, який пішов за Ісусом. Євангеліє від Йоана свідчить, що апостол Андрій та один із учнів Йоана Хрестителя, можливо сам апостол Йоан, зустрічають Ісуса і йдуть за Ним. Пізніше цього ж дня Андрій знаходить Петра і повідомляє йому, що вони зустріли Месію. Згодом Ісус і Петро зустрічаються, і Господь нарікає Петром апостола, який до цього часу звався Симоном.

2.Петро не був найстаршим апостолом. Традиція стверджує, що Андрій був старшим братом Петра. Петро не був також і наймолодшим — це звання належить Йоану, брату апостола Якова.

3.Петро не був найбільш теологічно вправним апостолом. Незважаючи на те, що він був розумним чоловіком, найрозумнішим і найбільш начитаним серед апостолів був, ймовірно, Йоан. Євангеліє від Йоана є, мабуть, найбільш богословським твором серед книг Нового Завіту — розуміння Йоаном Ісуса Христа і всіх Його дій не має аналогів. Незважаючи на те, що Йоан писав своє Євангеліє коли був уже старшим, не можна заперечувати його надзвичайної проникливості.

4.Петро не був найбільш вольовим апостолом. Нерішучість Петра очевидна як із його зречення Христа, продиктованого страхом, так і з його проблем із прихильниками обрізання (юдеями, які вважали, що християни мусять обрізатися). В ніч, коли було видано Ісуса, ті, хто глузували з нього, тричі питали Петра, чи не є він одним з учнів Ісуса. Всі три рази Петро відрікався від Нього. У 2 розділі Послання до Галатів Павло промовляє Петрові слова настанови «прямо в очі», бо Петро, побачивши прихильників обрізання, покинув язичників.

5.Петро не добирав слів із мудрістю. Одного разу, коли Ісус розповів учням про свою близьку смерть, Петро вигукнув: «Пожалій себе, Господи! Це хай не станеться з тобою!» (Мт 16,22), на що Ісус відповів йому: «Геть, сатано, від мене! Ти мені спокуса, бо думаєш не про Боже, а про людське» (Мт 16,23). Хоча тут не йдеться про те, що сатана раптово заволодів Петром, його слова виступили проти предвічного Божого плану людського Спасіння. Петро дозволив своїм емоціям взяти гору над інтелектом.

6.Петро не був «улюбленим учнем». Ця честь належить святому Йоану. Євангеліє від Йоана згадує його у цьому контексті п’ять разів. Це не означає, що Ісус не любив інших учнів. Ймовірно Йоан, наймолодший із Дванадцятьох, був найневиннішим, і тому дивився на Христа як дитина на доброго батька. Ісус, будучи втіленням чистоти та невинності, у свою чергу також тягнувся до невинності Йоана.

7.Петро не був навіть найшвидшим із апостолів. Цей маленький привілей також належить Йоану. Після Воскресіння Йоан і Петро біжать до гробниці, але Йоан прибуває першим. Втім, із поваги до Петра, Йоан чекає ззовні поки Петро першим увійде до гробниці.

 

Критерії, якими керувався Ісус

Той факт, що Ісус обрав своїм наступником людину з такою кількістю вад, вражає. Але незважаючи на ці вади, Він керувався іншими критеріями на його користь.

1.Петро був «власником бізнесу», який виконував вказівки Ісуса. У Євангелії від Луки ми читаємо, як Ісус сідає на рибальський човен Петра і каже йому пливти на глибину. Петро виконує вказівку, і разом зі своїми колегами ловить стільки риби, що сіті починають рватися, а човни — тонути. Хоча Ісус сідає у човен Петра, Петро робить те, що Ісус наказує йому.

2.Петро мав смирення швидко визнавати власні невдачі. Після описаного вище чуда він припадає до Ісусових колін і говорить: «Іди від мене, Господи, бо я грішна людина» (Лк 5, 8). 

3.Петро часто говорив від імені інших апостолів. Про це свідчить велика кількість біблійних уривків. Святе Письмо також використовує фрази на кшталт: «Петро та решта апостолів» (Діян 2,37) або «Петро і апостоли» (Діян 5,29), які вказують на першість Петра поміж Дванадцятьох.

4.Петро був єдиним, хто ходив по воді, крім самого Ісуса. Петро продемонстрував свою віру не лише наважившись іти по воді, а насамперед тим, що попросив про цю здатність. Хоча бурхливе море і вітер лякають Петра, і внаслідок втрати віри він починає тонути, він просить Ісуса врятувати його і йде разом із Ним до човна. Інші апостоли, які спостерігають за цим епізодом, поклоняються Ісусові, коли він повертається разом із Петром.

5.Петро був рішучим. У Діяннях апостолів описано, як єврейські старійшини та первосвященники заарештовують та допитують Петра через зцілення каліки та проповідування Спасіння через Ісуса. Петро відповідає, звинувачуючи їх у розп’ятті Ісуса, і проголошує Його Воскресіння.

6.Петро продемонстрував свою завзятість і вміння подавати приклад. У Євангелії від Йоана ми читаємо, що Ісус сказав Петрові, як він повинен померти. Незважаючи на знання про свою майбутню мученицьку смерть, Петро вирішує наслідувати Ісуса аж до смерті. У своєму Другому посланні він пише: «Вважаю за справедливе, доки я в цім тілі, розбуджувати вас цими попередженнями, знаючи, що незабаром треба буде мені покинути тіло моє, як і Господь наш Ісус Христос мені це об’явив. Буду, однак, намагатися, щоб ви завжди, навіть і по моїм відході, тримали в пам’яті ці речі» (2Пт 1,13-15). 

7.Петро тричі визнав свою любов до Ісуса. Ймовірно через те, що Петро тричі Його зрікся, Ісус тричі запитує Петра, чи любить він Його. Петро щоразу відповідає ствердно. На це Ісус тричі дає йому пряму вказівку: «Паси мої вівці!». 

8.Петро виявляв свою любов до Ісуса. У останньому розділі Євангелія від Йоана написано, як під час риболовлі у Тиверійському морі Ісус, якого вони ще не впізнали, каже Петру та деяким іншим учням закинути сіть праворуч від човна. Піймавши велику кількість риби, Йоан вигукує: «То — Господь!». Почувши це, Петро негайно одягається, вискакує з човна і пливе до Ісуса.

9.Петро визнав Ісуса як Сина Божого. У Євангелії від Матея Ісус запитує учнів, ким, на думку інших людей, Він є. Після того як вони відповідають, що люди вважають Його Йоаном Хрестителем, Іллею та Єремією, Петро заявляє: «Ти — Христос, Бога живого син» (Мт 16,16). 

10.Ісус доручив одному Петру зміцнювати дух своїх братів. «Та я молився за тебе, щоб віра твоя не послабла, а ти колись, навернувшись, утверджуй своїх братів» (Лк 22,32). Заклик Ісуса був би марним, якби Петро не був обраним лідером. Хоча Петро спотикався, він любив Ісуса, він був відвертим, він ризикував піддати себе кпинам, виступаючи від імені апостолів, і був засмучений своєю зрадою.

 

Поведінка Петра — приклад для нас

Петро, як і більшість із нас, мусив долати перешкоди. Можна навіть стверджувати, що недоліки Петра переважали над його силами. Але Ісус побачив у Петрі прагнення, якого, схоже. не випромінювали з такою силою інші учні. Петро був наполегливим, смиренним, прямолінійним, повчальним, сильним; спонтанним, однак водночас завбачливим.

Петро любив ближніх і любив Ісуса аж до смерті, незважаючи на те що знав, якої смерті зазнає він сам. Петро був справжнім лідером, і Ісус знав це. Всі ми можемо винести урок зі зростання Петра у Христі та його остаточної жертви. Подібно до Петра, всі ми можемо стати кращими християнами.

Переклад CREDO за: Нейт Ґайєр, Catholic Stand

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity