«Невіра святого Томи» (1601–1602) — полотно Караваджо, італійського художника епохи бароко. Зараз воно зберігається в картинній галереї Сан Сусі в Потсдамі (Німеччина). Цей шедевр завдяки певним художнім особливостям змінив історію живопису.
Тремтіння… Ось що відчували здивовані поціновувачі мистецтва, які 1603 року стали перед картиною Караваджо.
Італієць Мікеланджело Мерізі да Караваджо (1571–1610), що вважається першим в історії режисером, за кілька століть до винайдення кінематографічних камер зосереджує нашу увагу на грудях воскреслого Ісуса, пронизаних списом на хресті.
Євангеліє наступної неділі після Воскресіння (Йн 20, 19‑31) розповідає, як палець апостола Томи, яким він доторкнувся рани Христа, став найправдивішим свідченням про Воскресіння Господа. Ці світлини дозволяють помилуватися захопливою художньою інтерпретацією Караваджо цієї зустрічі після Воскресіння.
Ці образи мали вирішальний вплив на історію живопису. Копії картини розійшлися усією Європою.
Переклад CREDO за матеріалами: Aleteia