Римо-кат.: Св. Терези від Ісуса, діви і Вчителя Церкви
Греко-кат.: свщмч. Кипріяна й мчц. Юстини
Римо-католицький календар
Св. Терези від Ісуса, діви і Вчителя Церкви
Перше читання
Рим 4, 13. 16-18
Читання з Послання святого Павла Апостола до римлян
Брати! Не Законом дано обітницю Авраамові та його нащадкам, що він стане спадкоємцем світу, а через праведність віри. Через це обітниця, – щоб вона була з благодаті, аби бути непорушною для всіх нащадків, – є з віри; і не тільки для того, хто від Закону, а й для того, хто є з віри Авраама, який для нас усіх є батьком; як ото написано: Я настановив тебе батьком багатьох народів – перед Богом, у якого він повірив, який оживляє мертвих та називає те, що не існує, як існуюче. Він, усупереч сподіванню, повірив надії, що стане батьком багатьох народів, згідно зі сказаним: Таким буде твоє потомство.
Слово Боже
Псалом респонсорійний
Пс 105(104)
Бог про завіт свій завжди пам’ятає
Потомки Авраама, слуги Його, *
діти Якова, Його вибранці!
Він Господь, Бог наш; *
суди Його – на всю землю.
Він вічно пам’ятає про союз свій, *
слово, що заповідав на тисячу родів,
союз, що уклав з Авраамом, *
і свою клятву Ісаакові.
Згадав бо своє святе слово *
до Авраама, слуги свого.
Випровадив із радістю народ свій *
і з торжеством – своїх вибранців.
Спів перед Євангелієм
Йн 15, 26б. 27а
Алілуя, алілуя, алілуя
Свідчитиме за Мене Дух істини,
і ви також свідчитимете.
Алілуя, алілуя, алілуя
Євангеліє
Лк 12, 8-12
† Читання святого Євангелія від Луки
Того часу Ісус промовив до своїх учнів: «Кажу вам: кожного, хто визнає Мене перед людьми, Син Людський визнає перед Божими ангелами, а хто відрікся від Мене перед людьми, від того Він відречеться перед Божими ангелами. Кожному, хто скаже слово проти Сина Людського, проститься, а тому, хто зневажить Святого Духа, не проститься. Коли приведуть вас до синагог, до правителів, до влади, – не журіться, що або як треба відповідати, чи що сказати, бо Святий Дух саме в ту мить навчить вас, що треба сказати».
Слово Господнє
Греко-католицький календар:
свщмч. Кипріяна й мчц. Юстини
Ряд.: Ап. – 1 Кор. 162 зач.; 15, 39-45.
39. Не кожне тіло таке саме тіло, але інакше тіло в людей, інакше тіло в тварини, інакше тіло у птиць, й інакше у риб. 40. Є тіла небесні і тіла земні, й інакший блиск небесних, інакший же блиск земних. 41. Інакший блиск сонця, інакший блиск місяця, інакший блиск зір, ба навіть зоря від зорі різниться блиском. 42. Так само й воскресіння мертвих: сіється в тлінні, а встає у нетлінні; 43. сіється в безчесті, а встає у славі; сіється в безсиллі, а встає у силі; 44. сіється тіло тваринне, а постає тіло духовне. Якщо є тіло тваринне, то є й тіло духовне. 45. Так і написано: «Перший чоловік Адам став душею живою, а останній Адам духом животворним.»
Єв. – Лк. 15 зач.; 4, 31-36.
31. Потім прийшов у Капернаум, у місто галилейське, і навчав їх у суботу. 32. І дивувалися його науці, бо його слово було повне влади. 33. А був у синагозі чоловік, що мав нечистого духа, і він закричав голосом сильним: 34. “Лиши, що нам і тобі, Ісусе Назарянине? Прийшов ти погубити нас? Я знаю, хто ти: ти – святий Божий.” 35. Ісус же погрозив йому, кажучи: “Мовчи і вийди з нього.” І кинувши його перед усіма, демон вийшов з нього, нічого злого не зробивши йому. 36. Жах огорнув усіх, і вони один до одного казали: “Що за слово, – що з владою й силою велить нечистим духам, і вони виходять!”