Римо-катол.: 25 березня (урочистість)
В нинішньому році урочистість Благовіщення перенесено на 8 квітня
Благовіщення — це святкування, якого сучасний світ фактично позбавлений, а відповідно, дуже його потребує. Звістка про те, що зачато дитину, мало ким сприймається як Добра Новина.
Походження цієї церковної урочистості — «східне», тобто зафіксоване спочатку у східних Церквах, починаючи з V століття. На Заході свято прийнялося за часів Папи Григорія Великого (†604). Відзначення цього свята у Константинополі підтверджене з VI ст., в Антіохії — під кінець VI ст., у Єрусалимі — в першій половині VII ст. Підтвердження свята на Заході походять із VII ст. (Рим та Іспанія).
Це було свято високого рангу — урочистість Господня. Підкреслювався не так момент Благовіщення, як початок втілення Сина Божого, тобто перший акт Його приходу на світ. Потім свято набирало дедалі більшої марійності. Liber Pontificalis Папи Сергія І (687-701) велить, щоб у свято Благовіщення, подібно як у свято Стрітення, Різдва Богородиці та Успіння, виходила урочиста процесія з церкви св.Адріана до базиліки Матері Божої Більшої.
На євангельських словах Ангельського привітання — «благодаті повна» — Католицька Церква базує вчення про Непорочне Зачаття Пріснодіви. Якщо Марія була повна благодаті, то це означає, що Вона ніколи не могла бути її позбавлена.
Сцена Благовіщення належить до однієї з найулюбленіших в образотворчому мистецтві, починаючи з фресок у катакомбах ІІ ст. На цьому найдавнішому зображенні Марія сидить, а ангел зображений як звичайний юнак, без крил, але в туніці й палії (зображення з катакомб св. Прискіли). На фресках із катакомб св.Петра і Марцеліна. Починаючи з IV ст. Архангела Гавриїла вже зображають із крилами.
Перші зображення представляють Марію на троні (до ХІІ ст.), починаючи з XIV ст. у Марії з’являється оливкова галузка в руках.
Святкування Благовіщення в наші дні вимагає поновної християнізації. На запит про Благовіщення можна знайти набагато більше повір’їв, звичаїв і народної магії, ніж богословського матеріалу. Йдеться бо про зачаття Сина Божого, Спасителя світу, а не про те, яка дівчина коли заміж вийде і який одяг «принесе талан» на Благовіщення.