Роздуми до Слова Божого на свято Пресвятої Діви Марії, Матері Церкви
Шість посудин по три міри (бати) = 60 відер… вина. І це початок чудес Ісуса. Хто сміє тепер говорити, що християнство – це відмова від життя з його радощами, воно нудне, одні обов’язки, обмеження?
Ісус буквально споїв все село чудовим вином. Оце так Бог! Перше диво було настільки людським, Ісус настільки увійшов у становище батьків наречених, які, не розрахували свої запаси, які, можливо, були людьми небагатими і т.д. Ми не бачимо Ісуса, який ригористично грозить пальчиком: «Ну, ну, не можна так багато пити.» І ви до сих пір боїтеся звертатися до такого Бога? Ніяковієте на сповіді чи не доходите до неї в страху: «Як мене, такого грішного, прийме Бог?»
Християнство – це не відмова від життя, це життя в повноті. Ісус – не проти радості, навіть радості вина. Ісус зрозуміє, допоможе.
Цікаво, що біблійний автор закінчує фрагмент такими словами: «Такий початок чудес зробив Ісус у Кані Галілейській, виявивши славу свою; і Його учні повірили в Нього». Після того як Ісус перетворив воду на вино і де-факто продовжив бенкет (не кажу пиятику) учні увірували в Нього. Цим Ісус виявив свою славу.
Цікаво звучить фраза «Такий початок чудес». Ну майже the show must go on.
Книга Буття починається словами «на початку», Йоан, виписуючи так цей фрагмент, створює аналогію. В чому її суть? «Початок» в Бутті означав фундамент, на якому все тримається. Дослівно звучить «в початку», «в середині початку». Чи стверджує цим Йоан, який так часто свідомо будує аналогії з книгою Буття, що ось цей веселий бенкет, результат Його чуда, є осердям, фундаментом всього, що Він далі робитиме?
Такий вступ злякав побожних. Для тих, хто ще залишився, продовжимо про духовне.
Книга пісень порівнює любов до вина. Вода очищення, покаяння, весь бруд, який залишився в посудинах був перетворений на вино любові Господньої. Де? На весільному бенкеті. Той самий Йоан євангеліст в книзі Одкровень говорить про весільний бенкет Агнця. Цей початок чудес віддзеркалює фінал людства – весільний бенкет Агнця на Небі, який розпочинається не кажу пиятикою, але прийняттям Бога нас тут, на землі.