Молитовник

Матеріали для священиків на першу суботу листопада

04 Листопада 2016, 11:35 1415
Римський-Месал

Перша субота місяця – 5 листопада 2016 р.

 

МАЛІ ГОДИНИ НА ЧЕСТЬ НЕПОРОЧНОГО ЗАЧАТТЯ ПРЕСВЯТОЇ ДІВИ МАРІЇ

 (Пропозиція проповіді)

 

У чергові перші Суботи місяця будемо придивлятися старозаповітнім картинам, використаним у Малих Годинах для вираження правди про привілей Непорочного Зачаття Марії. Таким чином хочемо краще пізнавати Ту, яка так багато піклується про спасіння нас усіх.

Правда про Непорочне Зачаття була урочисто проголошена Католицькою Церквою лише у 1854 році, проте жила в свідомості вірних майже від самого початку християнства. Сповідували її, спираючись на біблійні свідоцтва, знатні Отці Церкви, єпископи і проповідники, a люд вірний знайшов найкращий спосіб сповідувати цю правду в молитві Малих Годин в честь Непорочного Зачаття ПДМ. Тому й Мати-Церква закликає своїх дітей практикувати цю форму марійної побожності.

Новий Катехизм Католицької Церкви (№ 115-119) з 1992 року наблизив вчення про чотири смислові грані Святого Письма. Під «буквою» біблійного тексту треба шукати «дух»  нового Закону, який прихований в подіях і образах Старого Завіту. Духовний смисл Писання, у свою чергу може торкатися таємниці Христа (алегоричний смисл), може також нагадувати нам про справжнє християнське життя (моральний смисл), або ж про вічність, до якої невпинно наближаємося (анагогічний смисл).

Підсумком такої пильної екзегези був пошук у Старому Завіті відповідних фігур, що відображають Христову Матір і Церкву.

Малі Години виражають автентичну марійну побожність, яка не прислонює особи Христа, але шукає присутності Марії в таємниці Її Сина, а одночасно в тайні Церкви. Мати Церкви бо, і Мати Церква нерозділені між собою. Гарно виражає цю правду бл. Iзaaк, абат із Стелла: „Марія є Матір’ю і Церква є матір’ю. Марія Діва і Церква діва. Марія і Церква від одного Духа зачинають в чистоті і дають Богу Отцю синів без гріха. Марія народила Того, який є Головою Тіла і не має гріха. Церква через відпущення гріхів дає Главі Її Тіло. Марія Матір також як і Церква є Матір'ю: проте ні Вона без Церкви, ні Церква без неї не народжують усього Христа. Звідси також натхненні слова Святого Письма, які в загальному значенні відносяться до матері – діви, тобто до Церкви. відносяться також до особи Діви Марії. Ті, які говорять про Марію, Діву і Матір, розуміються взагалі щодо дівочої матері – Церкви. У словах Святого Письма ці значення взаємно стикаються – і те, що відноситься до Діви, відноситься також і до Церкви.

 

Малі Години складені на зразок священицьких молитов; пропускають тільки псалми і біблійні читання. Подібно, як й Бревіарій їхня мета – освячувати щоденний труд християнина. У наших костелах та каплицях вірні співають Малі Години в честь Непорочного Зачаття ПДМ в суботу та неділю вранці.

 

Уста мої, почніте Діву величати,

Хвалу святій Марії радісно звіщати.

Прийди мені на поміч, зглянься, Мати Божа,

І захист свій могутній дай від рук ворожих.

 

СВЯТА ДІВА

Метою Малих Годин є вихваляти Непорочну Діву, Матір Божу. Тому на самому початку автор ставить Її славний титул Пресвята Діва (Virgo beata), спертий на пророцтві Ісаї про дівочу матір Месії: "Ось Діва зачне, і породить Сина і дасть йому ім'я: Еммануїл" (Іс 7,14). Пророцтво безпосередньо стосується Месії, але виразно говорить також і про його Матір. Єврейський текст Книги Ісаї описує її загальним поняттям альма, тобто «молода жінка, дівчинка-дівчина», хоча існувало в Біблії інше слово щодо діви (бетулен). Це друге в свою чергу виключає можливість народження дітей. тобто Ісая вибрав інше слово, більш широке, яке допускало материнство. Тому правильно призводять стародавні переклади цього пророцтва – «діва» (pathenos, virgo).

Пророк ні словом не згадує про батька Месії, який по суті має дати ім'я дитині. Тому цей момент святого тексту вказує нам на саме марійне сприйняття. Показує він нам один з найбільших привілеїв Марії, незаймане зачаття і народження Спасителя. Також це пророцтво інтерпретує і св. Матей, приводячи його на початку Євангелія (Мт 1,23). У свою чергу св. Лука стикнувся з ним в описі ангельського благовіщення (Лк 1,31). Також наступний вірш Часів логічно підходить до Матері Божої. Заклик, який в Бревіарії починав наступні Години молитов: «Боже, прийди мені на допомогу! Господи, поспіши мені на порятунок!». Цим зверненням починається Пс 69, плач переслідуваної ворогами людини, що шукає допомоги у Бога. Слова псалма, що відносяться до Марії, Богоматері, зі сподіванням волають допомоги в боротьбі з нападками спокусника.

Вступний духовний стимул Малих Часів, подібно як і в Бревіарії, закінчується доксологією – прославлянням Пресвятої Трійці. Така форма закінчує в християнській Літургії годин кожен з псалмів, щоб показати, що вони є пророцтвом про спасительну місію Христа, здійснену в Святому Дусі на славу Отця. Матір Ісуса несе особливу роль в Божому плані спасіння.

Слава Отцю, і Сину, * Богові благому,

І в божестві Їм рівному * Духові Святому.

Як було на початку, * і завжди, і нині,

Хай славиться навіки * в Трійці Бог єдиний.

 

 

 

 

 

Молитва про інтенцію винагородження

перед св. Розарієм

Царице святого Розарію! Ось ми преклоняємо коліна у молитві, щоб у першу суботу місяця молитися Розарієм, про який Ти просила. Ми хочемо ним винагороджувати за свої гріхи, гріхи наших рідних і близьких, гріхи нашої Батьківщини і всього світу. Прагнемо молитися особливо за тих, хто далеко відійшов від Бога і найбільше потребує Його милосердя. Підтримай нас благодаттю, щоб ми пам’ятали про намір, який Ти нам визначила. Допоможи нам винагороджувати нашим розарієм страждання Твого Непорочного Серця і страждання Пресвятого Серця Ісуса.

 

 

II. ТАЄМНИЦІ СЛАВНІ

  1. Воскресіння Ісуса

Ми є міцно вкорінені в реальне життя. Про воскресіння ми найчастіше думаємо на Великдень. Але навіть тоді ми швидше задумуємося про воскресіння Ісуса, а не про воскресіння нашого власного тіла. По всьому світі в клініках пластичної хірургії не бракує пацієнтів, які бажають зробити операцію, щоб незважаючи на старіння виглядати молодими і красивими. Ілюзія, що таким способом зупиниться час, це втеча від реальності. Це своєрідне сучасне протезування довговічності.

Воскресіння Христове відкриває нам шлях до нашого воскресіння, до вічного життя в Бозі, котрий нас безмежно любить. Маємо участь у вічному житті тут, на землі, якщо ми живемо в освячуючій Божій благодаті. Учні замкнені в світлиці боялися не тільки євреїв. Вони відчували страх перед зустріччю з воскреслим Учителем. Вони думали, що Христос скаже їм, коли вони прийде? Як ставитиметься до них за зраду і втечу з Гетсиманії? І коли Ісус станув серед них, Він сказав такі слова: «Мир з вами.» Жодного докору або догани, жодних коментарів. Постав перед ними без слова осуду! Це перевершило усі очікування учнів. Ісус дав їм новий шанс, нове життя.

            Кожен гріх народжує в душі тривогу і страх. Визнання своїх гріхів в Таїнстві Покаяння відновлює втрачений мир і радість серця. Примирення з Богом є нашим безперервним воскресінням до життя в Його благодаті.

  1. Вознесіння Ісуса

            Наша батьківщина є на небесах. Тут, на землі ми тільки тимчасово. Наше земне життя як дорога, що веде до вічності. Для деяких це лише засіб для досягнення мети, для інших мета сама в собі. Що стосується останніх, то для них є важливим те, щоб дорога була гладка і широка, без стресів і невдач. Залежить їм на тому, щоб була дорога без зіткнень, тобто без перетинів з труднощами і проблемами. Тішучись високою якістю подорожі, взагалі не думають, куди і навіщо веде цей шлях.

            Воскреслий Ісус вознісся на небо і показав нам мету нашого життєвого шляху. Кінцева мета, до якої ми повинні йти, це спасіння і вічне життя в Бозі. Від того, як ми сприймаємо реальність – з Богом або всупереч Йому; в любові до ближнього або на любові лише до себе – буде залежати наша вічність. Після смерті кожна людина піде на Божий суд. Тоді ті, котрі своє життя виповнили добром, підуть на воскресіння спасенних, а ті, хто віддав своє життя злому – на воскресіння проклятих. Якщо ми віримо тільки в небо це трохи замало. Також ми повинні вірити в існування пекла і зробити все для того, щоб захистити себе від нього.

  1. Зішестя Святого Духа

            Масова культура постійно створює і поширює свою продукцію. Результатом є однаковий світ моди, однакова людська поведінка, схожі потреби і прагнення. Дух світу робить те, що людина перестає бачити що-небудь поза горизонтом споживання. Це свого роду такий дух, який звертає нашу увагу на те, матеріальне, і повністю ігнорує те, що духовне. Якщо ми хочемо "мати" щораз більше, почнемо "бути" все менше і менше!

            Зішестя Святого Духа на зібраних в горниці апостолів разом з Марією дало їм міць, щоб вийти на зовні і сміливо проголошувати Євангеліє. Дух істини, котрого Христос дав Своїм учням, вів їх до віросповідання і підтвердження його свідоцтвом мучеництва. Святий Дух веде кожного, хто піддається його дії, до реальності вічної. Дух Утішитель приходить до нас з розрадою і допомогою в нашій слабкості, пробуджує в нас прагнення добра і правди. Приносить з собою дари ті самі, які отримали апостоли. Як і вони, у нас теж є свої падіння і невірності, але Христос також і нас вибирає і дає нам Духа Свого, щоб ми могли йти і приносити рясні плоди.

 

  1. Успіння і внебовзяття Пресвятої Діви Марії

            Збіг виключно сприятливих обставин робить нас дуже щасливими. Життя здається нам набагато простішим. Світ бачимо в його яскравих кольорах. Проблеми не такі вже складні. Будь-які перепони не є важкими для нас. Людей, котрих зустрічаємо сприймаємо більш доброзичливо. Радість робить нас начебто «внебовзятими». Але це лише слабке віддзеркалення реальності, що нас чекає у вічності.

            Марія була взята на небо з душею і тілом, і перша осягнула спасіння. Для нас паломників до вічної батьківщини Вона є джерелом втіхи і знаком надії. Бог не хотів, щоб Матір його Єдинородного Сина залишилася в могилі. Саме тому Творець дав Марії – найдосконалішій серед створінь – благодать воскресіння без досвіду смерті.

            Марія оточує нас своєю материнської любов’ю і провадить нас до Христа. У Ньому є наше спасіння. Богородиця ніколи не затуляла собою Ісуса. Вона завжди вказує на Нього. З'єднані з Марією через віру, надію й любов йдімо до Христа, Подателя життя вічного, котре буде нашим участю після прийняття нас на небо.

  1. Укоронування Марії на Царицю неба і землі

 

Щовечора ми співаємо на Ясній Горі:. «Маріє, Царице світу…». Більш того, ми звертаємося до нашої Матері як до Цариці неба й землі. Прагнемо, щоб Марія, взята до слави небес, прийшла з допомогою нам в наших земних справах.  В молитві ми запевняємо Богородицю, що ми з нею, пам'ятаємо про Неї і ми пильнуємо на кожен час. У цій молитві перш за все просимо Марію, що вона була з нами і заступалася за нас своєю молитвою і любов'ю; щоб Вона просила за нас перед престолом свого Сина, і була Посередницею в уділянні нам благодаті; щоб Вона пильнувала нас і захищала нас від втрати  вічного життя.

            Для Бога дурістю є мудрість світу цього, і те, що світ вважає дурним, є мудрістю в очах Бога. Саме тому Марія – скромна, тиха і слухняна Богу – для народу свого, здавалася не з цього світу. Життя Марії, Господньої Слугині, з цієї причини, власне з того приводу було увінчане Божою славою. Пречиста Діва є Царицею неба й землі, але чи також Царицею наших сердець? Марія – Цариця має право очікувати від нас виконування Її гарячих прагнень, котрі говорить кожному з нас: "Зробіть усе, що мій Син вам скаже!".

 

МОЛИТВА ПРО ІНТЕНЦІЮ ВИНАГОРОДЖЕННЯ

ПЕРЕД РОЗДУМАМИ

Найсвятіша Матір, Непорочна Маріє!

З радістю приймаю Твоє запрошення брати участь у Твоїх роздумах. У перші суботи Ти відкриваєш своє Непорочне Серце для кожного, хто прагне влити у своє серце ці найважливіші знаки, які Бог явив нам у Фатімі. Прошу Тебе: відкрий переді мною своє Серце. Насмілююсь просити про це зі смиренням, але й з дитячою сміливістю, бо прагну наслідувати Тебе, прагну жити любов’ю до Твого Сина, прагну завжди перебувати у стані благодаті і любити Твій святий Розарій, врешті, бо прагну всього, що я тільки можу пожертвувати в дусі відшкодування за грішників. Дай мені брати участь в Твоїх роздумах, а я обіцяю впроваджувати у життя Слово, яке Ти увіллєш до мого малого серця, щоб воно ставало щораз милішим Тобі, щораз ближчим Тобі, щораз більш подібним до Твого Непорочного Серця. Амінь.

 

 

МОЛИТВА ПРО ІНТЕНЦІЮ ВИНАГОРОДЖЕННЯ

ПІСЛЯ СВЯТОГО ПРИЧАСТЯ

Я люблю Тебе, Ісусе, Царю вічної любові, і приймаю Тебе з любов’ю Царе́м мого серця.

Прошу Тебе: сховай мене назавжди у своєму божественному Серці і прийми моє життя як дань вдячності за дар спасіння, який Ти даєш мені за посередництвом Непорочного Серця Марії.

О добра Матінко, перепрошую Тебе за мої гріхи, гріхи моєї сім'ї, гріхи Батьківщини і гріхи світу, котрі ранять Твоє Непорочне Серце! Щоби відшкодувати Тобі за всі страждання, яких ми, невдячні діти, Тобі завдаємо, жертвую Тобі нескінченну любов Ісуса, присутнього в моєму серці.

З любов’ю віддаю себе під Твоє царювання, щоб якнайшвидше воцарилося Твоє Непорочне Серце. Прибіжище грішників, молись за нас!

 

Літанія до Непорочного Серця Марії

Господи, помилуй! Христе, помилуй! Господи, помилуй!

Христе, почуй нас! Христе, вислухай нас!

Отче Небесний, Боже,           помилуй нас.

Сину, Відкупителю світу, Боже, помилуй нас.

Духу Святий, Боже,               помилуй нас.

Свята Трійце, Єдиний Боже, помилуй нас.

Серце Марії, з’єднане з Серцем Ісуса, молись за нас.

Серце Марії, святине Пресвятої Трійці, молись за нас.

Серце Марії, доме Віковічного Слова, молись за нас.

Серце Марії, переповнене благодаттю, молись за нас.

Серце Марії, благословенне серед усіх сердець, молись за нас.

Серце Марії, тихе і лагідне, молись за нас.

Серце Марії, глибино смирення, молись за нас.

Серце Марії, жертво любові, молись за нас.

Серце Марії, прибите до хреста, молись за нас.

Серце Марії, розрадо засмучених, молись за нас.

Серце Марії, притулку грішників, молись за нас.

Серце Марії, надіє вмираючих, молись за нас.

Серце Марії, столице милосердя, молись за нас.

 

Агнче Божий, що береш гріхи світу,
            Господи, прости нас!

Агнче Божий, що береш гріхи світу,
            Господи, вислухай нас!

Агнче Божий, що береш гріхи світу,
            помилуй нас!

Молімося: Боже, Ти в Непорочному Серці Марії дав нам переможну силу чистоти й любові, визволи нас від гріхопадіння і вчини, щоб, очищаючись через покуту і молитву, наші серця щоразу тісніше з’єднувалися з Тобою і проголошували у світі Твій заклик до навернення. Через Христа, Господа нашого. Амінь.

 

Акт присвячення парафії Матері Божій

(можна прочитати після Меси або під час молебню)

Непорочна Діво! Мати істинного Бога і Мати Церкви!

Ти являєш свою милість і співчуття усім, хто прибігає під Твій покров, вислухай молитву, яку ми, Твої діти, з довірою возносимо до Тебе і представ її Твоєму Сину, Ісусу, нашому єдиному Відкупителю.

Мати Милосердя, Наставнице прихованої і тихої самопожертви, Тобі, котра виходиш нам назустріч, ми, грішники, віддаємо цього дня все наше єство і всю нашу любов. Віддаємо Тобі також усе наше життя: наші труди, наші радощі, наші слабкості та наші страждання. Уділи всім миру, справедливості і благополуччя. Все, чим ми є і що маємо, довіряємо Твоїй турботі, Володарко і Матінко наша. Ми хочемо бути повністю Твоїми, з Тобою пройти шлях цілковитої вірності Христу в Його Церкві. З любов’ю завжди веди нас за руку.

Маріє, Мати наша і Царице! Просимо за Святішого Отця Н., за всіх єпископів, священиків, щоб вони вели вірних стежками ревного християнського життя, стежками любові і смиренного служіння Богові та людям.

Споглянь, які великі жнива і впроси Господа, щоб Він наповнив весь Божий народ голодом святості і надихнув численні покликання: священиків і монахів, сильних у вірі та ревних у звершуванні Божих тайн.

Дай нашим сім’ям благодать шанувати зачате життя і любити його тією самою любов’ю, з якою Ти у своєму лоні зачала Сина Божого. Пресвята Діво Маріє, Мати Прекрасної Любові, бережи наші сім’ї, щоб вони завжди жили у злагоді, та благослови нам у вихованні дітей.

Надіє наша, споглянь на нас співчутливо, навчи завжди йти до Ісуса – а якщо впадемо, допоможи нам піднятися і повернутися до Нього, визнаючи наші провини й гріхи у таїнстві покаяння, яке повертає душі спокій.

О Маріє, Мати Церкви! Прийми під свій покров нашу парафію і оточуй своєю неустанною опікою наших священиків. Будь милостивою Матір’ю для всіх нас, грішних: як живих, так і тих, які вже скінчили своє земне життя. Почуй молитви своїх дітей, о Володарко і Заступнице наша! З цього моменту, наша Мати, вважай нас і все, що маємо, своєю власністю, опікуйся нами, керуй нами і провадь до Твого Сина.

Свята Мати, вчини, щоб ми з Божим миром у сумлінні та із серцем, вільним від гніву та ненависті, могли нести всім істинну радість та істинний мир, які приходять до нас через Твого Сина, Господа нашого Ісуса Христа, котрий з Отцем і Святим Духом живе і царює на віки вічні. Амінь.

 

або:

 

Богородице Діво, Володарко і Царице наша!

Ми, діти святої Католицької Церкви, стаємо сьогодні перед Тобою, сповнені щирою турботою про нашу вірність Ісусовому хресту і Євангелію, турботою про Боже життя в наших сім’ях.

Ми прагнемо особливим чином зараз повністю віддатися Тобі у власність і ввірити у Твої материнські долоні все найдорожче, що в нас є. Одвіку сам Небесний Отець явив Тебе як промінь надії нашим прародителям. Тобі Він віддав свого Єдинородного Сина, котрий народився з Тебе, щоби спасти нас. Твій Син, найкраща Мати, віддав на хресті Тобі те, що мав найдорожче на землі: своїх братів в особі улюбленого учня Йоана. Заохочені таким прикладом, з тим більшою довірою стаємо перед Тобою.

Дбайлива Мати Святого Сімейства! Під Твою материнську опіку віддаємо наші сім’ї, щоб через Тебе вони відродилися в Богові і жили за прикладом назаретської сім’ї. Будемо укріпляти в них царювання Твого Сина, обстоювати Боже Ім’я та християнські звичаї.

О Маріє, Мати Церкви! Прийми під свій покров нашу парафію і оточуй своєю неустанною опікою наших священиків. Будь милостивою Матір’ю для всіх нас, грішних: як живих, так і тих, які вже скінчили своє земне життя. Почуй молитви своїх дітей, о Володарко і Заступнице наша! З цього моменту, наша Мати, вважай нас і все, що маємо, своєю власністю, опікуйся нами, керуй нами і провадь до Твого Сина. Амінь.

 

Молімося:

C. Будь прославлений, Господи, через Марію, Твою Непорочну Богородицю та нашу возлюблену Матір. Ти вчинив Її предивним свідоцтвом правди Твого Євангелія, в якій кличеш нас наслідувати Тебе через труд, страждання і хрест. Ти кличеш нас бути лиш непотрібним слугами, одночасно запевняючи, що слуга буде там, де перебуває його Господь. У житті Пресвятої Діви Марії Ти підтвердив цю радісну правду. Ця, Котра назвала себе Господньою Слугинею, Котра вела життя в досконалому з’єданні з Христом, уподібнилася до Тебе в славі: заслужила на благодать внебовзяття!

Дякуємо Тобі за цей знак, об’явлений в Діві Марії.. Ти вчинив Її першою, котра до кінця пройшла Твій шлях, через хрест до воскресіння i слави Дозволь нам завжди користатися з допомоги нашої Небесної Матері, яка має велику міць заступництва перед Божим престолом.

У. Амінь.

C. Боже, Ти зглянувши на смиренність Пресвятої Діви Марії, обдарував Її благодаттю тілесного народження Твого Єдинородного Сина. а сьогодні Ти увінчав Її найвищою славою, дай нам за Її молитвами, щоб ми, спасенні тайною Твого відкуплення, удостоїлися бути вознесеними до Тебе. Через Христа, Господа нашого.

У. Aмінь.

 

МОЛИТВА ДО БОГОМАТЕРІ, ЯКА ЯВИЛАСЯ У ФАТІМІ

О Пречиста Богородице, перед Всемилостивим і Всемогутнім Богом будь речницею нашої подяки за щедрі благодаті, якими Він обдаровує наш край, нашої покути за гріхи народу та нашої жертви. Випроси у Нього благословення для досягнення миру, злагоди та порозуміння. Заради Твого заступництва нехай Він благословить зусилля у справі єдності християн в ім’я Господнього завіту: «Щоб усі були одно». Нехай Він милостиво погляне на свою Церкву, даруючи їй повну свободу і благодать багатьох святих покликань до священства і чернечого життя; нехай Він благословить державну владу в її турботах про добробут народу, по його духовний розвиток і дотримання справедливості. Нехай Він опікується про наші сім’ї, щоб вони були міцні та вірні Богу. Нехай Він обдаровує дітей і молодь духовним, інтелектуальним та фізичним розвитком, і вбереже їх від гріховної спокуси. Нехай Він покаже заблукалим дорогу до навернення, нехай приведе невіруючих до пізнання істини, а грішників до покаяння.  Нехай змилосердиться над хворими і бідними, стражденними і нужденними.

О Пресвята Богородице, Покровителько української землі, до Твоєї милості звертаємося. Прийми нашу молитву. Будь із нами на шляхах віри, надії та любові. На Твоє прохання нехай серця навернуться і запанує добро. Молися за нас, щоб ми виконували Волю Всевишнього, завжди наслідували Твій приклад служіння Богові й ближньому. Амінь.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity z-lib books