День святого Валентина — прекрасна нагода подумати про важливість любові у нашому житті.
Навіть якщо ви не маєте звички відзначати цей день якимось особливим чином, або маєте упередження проти надмірної комерціалізації цього свята, спробуйте використати його для того, щоб просто сісти поруч із коханою людиною і подивитися разом одну чи декілька кіноісторій, які ми пропонуємо вашій увазі цього тижня. Можливо, вони допоможуть вам певним чином переосмислити свої стосунки, зцілити рани або ж просто гарно провести разом час.
1.«За крок один від одного» (2019)
Стелла — дівчина, що страждає на тяжке та рідкісне генетичне захворювання: муковісцидоз. У лікарні, де вона очікує на операцію з пересадки легень, вона знайомиться з Віллом — хлопцем, що страждає від цієї ж хвороби. Згідно з протоколом, пацієнти з таким діагнозом повинні триматися на відстані пари метрів один від одного, щоб виключити ймовірний випадковий обмін патогенною флорою. Стелла переконує хлопця, який не виконує вимог курсу лікування, дотримуватися дистанції, щоб не наражати життя одне одного на небезпеку. Але коли між молодими людьми спалахує кохання, їм стає дедалі важче постійно перебувати на відстані. Вони починають таємно втікати на побачення, і зрештою Стелла переконує Вілла залишити лікарню. Незважаючи на ризик, дівчина прагне хоч трохи пожити нормальним повноцінним життям, але Вілл, дізнавшись, що їй уже можна робити операцію, вмовляє її погодитися заради нього…
2.«Розум і почуття» (1995)
Цей фільм — одна з численних екранізацій класичного однойменного роману Джейн Остін. Його головні героїні — сестри Елінор та Маріанна, що мають абсолютно не схожі між собою характери. Розсудлива і практична Елінор дивиться на світ крізь призму розуму, тоді як Елінор покладається на емоції та силу почуттів.
Після смерті батька дівчат його маєток переходить у спадок до його старшого сина від першого шлюбу, Джона. Перед смертю батько бере з нього обіцянку подбати про сестер, однак через інтриги жадібної та пихатої дружини Джона Елінор та Маріанна змушені переїхати до котеджу свого далекого родича, який погоджується дати їм притулок. Тут кожна з сестер зустріне своє кохання, переживе свій сердечний біль та зрештою знайде своє особисте щастя, йдучи кожна своїм шляхом.
3.«Привид опери» (2004)
Цей фільм — екранізація знаменитого бродвейського мюзиклу Ендрю Ллойда-Вебера, центральна арія з якого відома чи не кожному завдяки численним виконанням представниками найрізноманітніших музичних стилів і жанрів.
Крістіна — юна та скромна артистка Паризького оперного театру. Вона перебуває у тіні своїх примхливих «зіркових» колег, проте має неймовірний голос, яким завдячує таємничому незнайомцеві — «ангелу музики», що являється їй і таємно навчає її співати. Працівники і власники театру роками миряться з присутністю серед них загадкового «привида опери» — невідомого чоловіка, що мешкає у нетрах театру, приховуючи свою особу і фактично керуючи місцевими порядками. Він ставить їм умови і тримає у страху, але разом із цим створює для них геніальні музичні твори, які збирають аншлаги. Ситуація загострюється, коли у театрі з’являються нові власники, скептично налаштовані до «привида опери» та пов’язаного з ним містичного благоговіння. Один із них — молодий віконт Рауль, друг дитинства Крістіни. Між ними спалахує кохання, і це спонукає ревнивого «ангела музики» повною мірою явити свою зловісну сутність та перейти до більш активних дій…
4.«Щоденник пам’яті» (2004)
Ной — життєрадісний та веселий хлопець із простої родини. Еллі — вродлива донька заможних аристократів, які вже планують для доньки якомога краще (на їхній погляд) майбутнє. Після того, як вони випадково зустрічаються у парку розваг, Ной шалено закохується в Еллі і запрошує її на побачення, однак вона відмовляє йому. Втім, хлопець не втрачає надії — і отримує за це свою винагороду. Дівчина закохується у відповідь, і разом вони проводять прекрасне літо, ділячись мріями і будуючи плани на майбутнє. Втім, батьки Еллі категорично не схвалюють їхніх стосунків: вони змушують доньку покинути Ноя і навіть переїздять разом із неї в інше місце. У розпачі хлопець пише коханій листи, але не отримує на них відповіді, що зрештою призводить до гіркого розчарування. Коли починається Друга світова війна, обидва герої незалежно одне від одного вирушають на фронт: Ной іде воювати, а Еллі — працювати медсестрою у госпіталі. Як вплине війна на тих, кого так жорстоко розлучили, і який вибір вони зроблять, коли знову зустрінуться через роки?
5.«Бруклін» (2015)
Ейліс Лейсі — молода дівчина, що мешкає у невеликому ірландському містечку разом із сестрою та матір’ю. Сім’я живе у скруті, Ейліс не може знайти гарну роботу, і тому її сестра пише листа знайомому священнику, що переїхав до США з проханням допомогти дівчині. На його запрошення Ейліс переїздить до Нью-Йорка і поселяється у Брукліні разом із іншими молодими емігрантками. Дівчина знаходить роботу в універмазі, однак через ностальгію за домом і тривогу за рідних вона виглядає похмурою і мовчазною, чим відлякує клієнтів і викликає невдоволення начальниці. Священник, який допоміг Ейліс з переїздом, відправляє її на курси рахівників, щоб вона мала якесь додаткове заняття; крім цього вона починає ходити на танці, де знайомиться з молодим італійцем Тоні. Мірою того, як між ними починають розвиватися романтичні стосунки, Ейліс відчуває, що Нью-Йорк, який здавався їй ворожим і холодним чужим містом, поступово стає для неї ріднішим. Але несподівано вона дізнається про трагедію, яка сталася у неї вдома, і вирішує поїхати до рідної Ірландії…
6.«Будиночок біля моря»/«Il Mare» (2000)
Цей чарівний і дещо дивний фільм ілюструє собою істину про те, що справжня любов здатна долати час. Іноді — навіть у буквальному сенсі.
Виїжджаючи зі свого будинку, молода дівчина Ин Чжу залишає у поштовій скринці різдвяну листівку для наступних мешканців, на якій пише свою нову адресу з проханням надалі пересилати їй усю її пошту. Новий мешканець будинку, студент-архітектор Сан Хьон, знаходить листівку, і вона викликає у нього неабиякий подив: адже він — перший мешканець цього дому, а листівку датовано 2000-м роком, тоді як він живе у 1998-му. Після переписки з дівчиною він переконується, що вони якимось чином насправді мешкають у різних часових вимірах. Продовжуючи це дивне спілкування, хлопець і дівчина починають відчувати симпатію одне до одного. Вони вирішують спробувати зустрітися у одному місці, але оскільки кожен залишається у своєму часі, зустрічі не відбувається. Ин Чжу і Сан Хьон починають ходити на дивні «побачення»: наприклад, дівчина йде до ресторану та п’є там вино, яке він залишив для неї два роки тому, знаючи, що він перебуває тут із нею, тільки у своєму часі. Чи зможуть вони подолати дивний часовий парадокс і нарешті зустрітися?