У США монах-відлюдник публічно розкрив свою «трансґендерну ідентичність». Виявилося, що насправді це біологічна жінка, яка роками видавала себе за чоловіка. Експерти застерігають лідерів Церкви від скандалу й плутанини, яких не уникнути, якщо цій особі й надалі дозволять представлятися «братом Крістіаном».
Як повідомляє CNA, Крістіана Метсон, відлюдниця, яка проживає у дієцезії Лексінгтона (штат Кентуккі), розкрила свою «трансґендерну ідентичність» 19 травня, у день Зіслання Святого Духа. 21 травня дієцезія Лексінгтона опублікувала на своєму сайті відповідну заяву. У цій заяві Метсон продовжують називати чоловічими займенниками і вживати стосовно неї слово «брат».
«У неділю П’ятдесятниці брат Крістіан Метсон, відомий відлюдник дієцезії Лексінгтона, розкрив, що він є трансґендерною особою, — сказано у заяві. — Метсон довго прагнув присвятити своє життя Христу у Церкві, живучи згідно з євангельськими порадами бідності, цнотливості та послуху. Він не прагне свячень, але сповідує правила життя, які дозволяють йому підтримувати себе фінансово, продовжуючи займатися мистецтвом і жити споглядальним життям у приватному скиті».
Єпископ-ординарій Лексінгтона Джон Стоу «вдячний братові Крістіану за його свідчення учнівства, цілісності та споглядальної молитви за Церкву», — заявили у дієцезії.
Тереза Фарнан, засновниця проєкту «Особа та ідентичність» Центру етики та публічної політики, зауважила, що подальша публічна ідентифікація Метсон як чоловіка може заплутати католиків щодо вчення Церкви про трансґендерність.
«І чоловіки, і жінки можуть жити як відлюдники, — зазначила Фарнан. — Але представлення богопосвяченої жінки як богопосвяченого чоловіка спровокує скандал і плутанину, оскільки це буде натяком, нібито між нашою вірою та способом життя й ідеологією трансґендерів немає конфлікту».
Фарнан висловила сподівання, що Лексінгтонська дієцезія перегляне свою заяву, щоб відобразити у ній вчення «Dignitas Infinita», квітневого документа Дикастерію віровчення, який засудив ґендерну ідеологію.
«Заява Лексінгтонської дієцезії у нинішньому вигляді суперечливо свідчить про вчення Церкви, заперечуючи незмінну реальність статевих відмінностей і імпліцитно підтверджуючи хибну антропологію, на якій ґрунтується трансідентифікація через використання чоловічих займенників і терміну “брат”».
Отець-домініканець Томас Петрі, експерт з морального богослов’я, нагадав, що Папа Франциск чітко засудив ґендерну ідеологію.
«Як Метсон може бути відлюдником, водночас так публічно відмовляючись від вчення Церкви? Ось питання, яке потрібно поставити, — сказав він. — Враховуючи централізацію повноважень Святого Престолу в останні роки щодо певних питань, таких як заснування нових інститутів богопосвяченого життя, відправлення [дособорової] Меси 1962 року і статус приватних об’явлень, буде цікаво побачити, як буде вирішено питання з таким рішенням єпископа Стоу».
Джон Грабовскі, професор моральної теології Католицького університету Америки, сказав, що католицьке вчення «розглядає тіло та стать як невід’ємні частини людини», і що людей, які страждають на «ґендерну дисфорію», слід лікувати, а не заохочувати.
«Називати біологічну жінку “братом”, або біологічного чоловіка “сестрою”, означає ще більше поглиблювати плутанину», — сказав Грабовскі.
За словами Терези Фарнан, те, що Метсон обрала саме неділю П’ятдесятниці для того, щоб оголосити про свою трансґендерність, створило особливий ризик скандалу.
«Такий вибір не лише заперечує дар тіла, яке Бог дає кожному з нас у момент зачаття, але також додає загальної плутанини в культуру, і таким чином шкодить спасінню світу», — сказала вона.
Ватиканська декларація «Dignitas Infinita» зазначає, що «теорія ґендеру прагне заперечити найбільшу з можливих відмінностей, які існують між живими істотами: статеву відмінність. Тому слід відкинути всі ті спроби, які затіняють посилання на незнищенну статеву відмінність між чоловіком і жінкою».