День 1
День 2
День 3
День 4
День 5
День 6
День 7
День восьмий
Марія випрошує для нас усі благодаті
Третього ж дня весілля відбувалося в Кані Галілейській, і була там мати Ісусова. Отож запрошено на те весілля й Ісуса та Його учнів. Коли ж не вистачило вина, мати Ісусова й каже до Нього: «Вина в них нема». Відрік їй Ісус: «Що Мені, жінко, — а й тобі? Таж не прийшла година Моя!» Але мати Цого мовила до слуг: «Що лиш скаже вам, — робіть». Було ж там шість кам’яних посудин на воду, щоб очищуватися по‑юдейському; кожна вміщала дві або три мірки. Сказав їм Ісус: «Наповніть посудини водою.» Вони й виповнили їх по вінця. А Він їм далі каже: «Зачерпніть тепер та й несіть до старости весільного». Тож понесли. Коли ж покуштував староста воду, що на вино обернулась, — а не знав же, звідки воно взялося: слуги лише знали, котрі води зачерпнули були, — то закликав староста молодого і до нього мовив:; «Всяк чоловік добре вино спершу подає, а гірше — як уп’ються. Ти ж приховав добре вино аж он по сю пору». Ось такий чудес початок учинив Ісус у Кані Галілейській, і велич тим свою об’явив, — тож і учні Його увірували в Нього.
(Євангеліє від Йоана 2, 1‑11)
Роздуми
(св. Йоан Павло ІІ, Redemptoris Mater)
Марія присутня в Кані Галsлейській як Мати Ісусова і знаменним способом спричиняється до того «початку знаків», які виявляють месіянську силу Її Сина. Отак, «коли не вистачило вина, Мати Ісусова й каже до Нього: „Вина в них нема“. А Ісус відповідає: „Що Мені, жінко, а й Тобі? Таж не прийшла година Моя“ (Йн 2,3‑4). В Євангелії від Йоана ота «година» означає момент, призначений Отцем, коли Син виконає своє діло та має бути прославлений (пор. Йн 7,30; 8,20; 12,23.27; 13,1; 17,1; 19.27). Хоча те, що Ісус відповів своїй Матері, здається, вказує на відмову (що ще більше виявляється тоді, коли думка має стверджувальний характер: «Ще не прийшла Моя година»), все ж таки Марія звертається до слуг словами: «Що лиш скаже вам — робіть» (Йн 2,5). Тоді Ісус наказав слугам наповнити водою посудини, і вода стала вином, кращим від того, яке перед тим подавали весільним гостям.
Отож, можемо сказати, що у вищезгаданому записі Євангелії від Йоана знаходимо неначе перший прояв істини про материнську дбайливість Марії. Істина ця знайшла свій вислів також у навчанні останнього Собору. Варто завважити, як материнське завдання Марії представлено стосовно посередництва Христа. Отак читаємо: «Материнська роль Марії для людей ніяким чином не притемнює та не зменшує цього єдиного посередництва Христового, але показує його силу», бо «один тільки посередник між Богом і людьми — чоловік Христос Ісус» (1Тим 2,5). Ця материнська роль випливає з Божого благовоління та «з надміру заслуг Христових, ґрунтується на Його посередництві, від Нього повністю залежить та з Нього черпає всю свою силу» (44). Саме в такому значенні подія в Кані Галілейській є неначе провіщенням посередництва Марії, яка скерована до Христа, а заразом прямує до об’єднання Його спасительної сили.
З Йоанового тексту випливає, що тут ідеться про материнське посередництво. Як навчає Собор: Марія «є нашою матір’ю в порядку благодаті». Оце Маріїне материнство «в порядку благодаті» випливає з Її Божого материнства: бо, бувши, за постановою Божого провидіння, Матір’ю — Годувальницею Відкупителя, стала «понад усіх визначнішою Його товаришкою та смиренною слугинею Господа», яка «співпрацювала в ділі Спасителя послухом, вірою, надією та палкою любов’ю, щоб відновити надприродне життя душ»(45). «І це материнство Марії в благоустрої блаґодаті триває безперервно… аж до вічного вдосконалення всіх вибраних»(46).
RM 21. 22
Літанія до Пресвятої Діви Марії Непорочної
Господи, помилуй. Христе, помилуй, Господи, помилуй.
Христе, почуй нас. Христе, вислухай нас.
Отче Небесний, Боже, помилуй нас.
Сину, Відкупителю світу, Боже, помилуй нас.
Духу Святий, Боже, помилуй нас.
Свята Трійце, Єдиний Боже, помилуй нас.
Свята Маріє, Непорочна, молись за нас.
Свята Діво над дівами, Непорочна,
Свята Діво, Непорочно зачата,
Дочко Бога Отця, Непорочна,
Мати Ісуса, Непорочна,
Обручнице Святого Духа, Непорочна,
Дзеркало Мудрості Божої, Непорочна,
Зоре Сонця справедливості, Непорочна,
Дочко Давидова, Непорочна,
Стежко, що ведеш до Христа, Непорочна,
Покірна Слугине Господня, Непорочна,
Живий Ковчегу Втіленого Слова, Непорочна,
Діво, що гріх перемагаєш, Непорочна,
Діво, що розчавила голову змія, Непорочна,
Дарувальнице благодаті, Непорочна,
Обручнице святого Йосифа, Непорочна,
Зірко світу, Непорочна,
Провіднице паломницької Церкви, Непорочна,
Трояндо серед терну, Непорочна,
Оливо польова, Непорочна,
Прикладе всілякої досконалості, Непорочна,
Прикладе нашої віри, Непорочна,
Відблиску Божої любові, Непорочна,
Перша серед відкуплених, Непорочна,
Мати живих, Непорочна,
Дороговказе найдосконалішої слухняності, Непорочна,
Доме скромності й чистоти, Непорочна,
Світлосте ангелів, Непорочна,
Короно Патріархів, Непорочна,
Славо Пророків, Непорочна,
Наставнице Апостолів, Непорочна,
Мужносте Мучеників, Непорочна,
Окрасо Сповідників, Непорочна,
Чистото Дів, Непорочна,
Утішителько тих, хто Тобі довіряє, Непорочна,
Зцілення хворих, Непорочна,
Заступнице грішників, Непорочна,
Брамо небесна, Непорочна,
Царице неба і землі, Непорочна, молись за нас.
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Господи, прости нас.
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Господи, вислухай нас.
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
помилуй нас.
В. Прославляймо Непорочне Зачаття Діви Марії.
У. Славімо Христа Господа, який зберіг Її від первородного гріха.
Молімося:
Боже, який через Непорочне Зачаття Пресвятої Діви приготував Синові своєму гідне помешкання і міццю заслуг передбаченої смерті свого Сина зберіг Її від усякої плями, * дозволь нам за Її допомогою дійти до Тебе без гріха. Через Христа, Господа нашого.
У. Амінь.
(Також, якщо дозволяє час, в рамках новенни можна помолитися частину або хоч один десяток Розарію.)