Вчора, 19 листопада близько 22:45 у московському храмі св. апостола Фоми невідомий у масці вбив священика Даніла Сисоєва.
Вбивця зробив чотири постріли, як мінімум, два з них (у голову та шию) були спрямовані на о. Даніла. Від отриманих поранень священик помер у машині «швидкої допомоги».
Одразу після отримання звістки про смерть о. Даніла слідчими органами, а також представниками основних російських конфесій та ЗМІ були висловлені припущення про те, кому була вигідна смерть столичного священика та місіонера.
Більшість з тих, хто прокоментував смерть о. Даніла сходяться на думці, що священик вбили через його активну місіонерську діяльність.
Протягом довгого часу покійний перебував у диспуті з екстремістськими напрямками ісламу. Відомими стали також проповіді о. Даніла в середовищі московських мусульман-гастарбайтерів. «За останні два роки в нашому храмі ми похрестили понад 80 мусульман. Серед них татари, узбеки, чеченці і дагестанці », – заявив о. Даніл у своєму інтерв’ю «Комсомольській правді», яке стало передсмертним.
Місіонерська діяльність і стала причиною тих погроз, які почали надходити на адресу священика чотири роки тому, після того, як він провів публічний диспут з В’ячеславом Полосіним – колишнім православним священиком, який прийняв іслам.
Про ці погрози говорив і сам о. Даніл: «Знаєте, мені ж регулярно погрожують: і по телефону, і по електронній пошті. Чотирнадцять разів обіцяли відрізати голову. Рік тому зі мною на зв’язок вийшло ФСБ. Сказали, що розкрили якусь змову, мовляв, на мене готувався замах. А я навіть не знав …. Але Бог милостивий!»
Правоохоронні органи поки не робить жодних далекосяжних висновків. «Слідство відправцьовує всі можливі версії, але ми схиляємося до того, що основний мотив злочину – ненависть на релігійному ґрунті», – заявив у п’ятницю керівник столичного управління СКП РФ Анатолій Багмет. Він виключив при цьому побутові мотиви злочину. «Цю версію ми не розглядаємо», – зазначив співрозмовник агентства.
Офіційний представник СКП РФ Володимир Маркін після проведення відповідних заходів на місці злочину зазначив, що «слідство розглядає різні версії злочину і не виключає, що вбивство священнослужителя пов’язано з його релігійною діяльністю».
Варто звернути увагу на те, як діяв вбивця. За даними, що надійшли до слідчих органів, вбивця приховував своє обличчя марлевою пов’язкою, що швидше за все не викликало підозр у жертви вбивства (у зв’язку з епідемією грипу марлеві пов’язки активно використовують жителі столиці).
Міліції також стало відомо, що вбивця попередньо дзвонив о. Данілу та дізнавався, чи буде той знаходитись у храмі у призначений для злочину час. На думку Кірілла Фролова, друга вбитого, є підстави вважати, що за о. Данілом стежили: він любив залишатися у храмі допізна, де писав свої богословські роботи і статті. «Злочинець вибрав оптимальний момент, коли священик був практично сам», – вважає він.
Відразу після загибелі о. Даніла співчуття на адресу його сім’ї висловив Патріарх Кірілл, який зазначив: «Будь-яке незаконне позбавлення людського життя є тяжким гріхом. Але вбивство священика у храмі – це ще й виклик Божому закону, осквернення, даних нам Самим Господом, святинь. І цей гріх не залишиться у Бога без помсти. Сподіваюся, що здійсниться і людська справедливість.»
Прокоментував загибель о. Даніла його колега по місіонерській роботі протодиякон Андрій Кураєв. В інтерв’ю «Інтерфаксу» він повідомив наступне: «Я переконаний, що цей постріл був релігійно мотивований. Якщо це так, то, звичайно, отець Даніл поповнює число Російських новомучеників». На переконання Кураєва, «єдине, що могло викликати ненависть до отця Даніла Сисоєва, це не якісь особливості його особистого життя, не якийсь бізнес, до якого він ніяк не міг бути причетний, а саме його проповідництво православ’я, дуже палке, особистісне, промовисте».
Кураєв наголосив, що вбитий священик за національністю був татарин, «і його місія багато в чому була спрямована на мусульманську інтелігенцію. Були гарячі дискусії, відкриті, публічні ».
«Не виключаю, що, можливо, у когось із тих, хто або був на його бесідах, або чув про них, не вистачило людських аргументів і людської стриманості, і куля стала останнім аргументом у полеміці з православним священиком», – заявив він.
Висловили свою точку зору представники Ради муфтіїв Росії. «Я від свого імені та від імені колег приношу свої співчуття. Це жахливий злочин. Якщо до священика виникають питання, то відповіді на них потрібно шукати цивілізованим шляхом, а не через вбивство», – заявив перший заступник голови Духовного управління мусульман європейської частини Росії Дамір Гізатулін. Він також висловив упевненість у тому, що «цей злочин не могла вчинити віруюча людина, до якої б релігії вона не належала». «Релігія, зокрема іслам, забороняє вбивство людини: вбивство однієї людини прирівнюється до вбивства всього людства. Тим більше мусульмани і православні – представники авраамічної лінії єдиновірства. Такі люди ніколи не піднімуть руку на своїх братів », – заявив він.
Отцю Данілу було 35 років. У нього залишилася дружина і троє дітей. В останні роки життя він приділяв багато часу місіонерській роботі – зокрема, заснував школу проповідників у Москві і приступив до організації таких самих шкіл у Саратові, Ульяновську і Мурманську.
За матеріалами: Богослов.Ru