Римо-кат.: (біл) довільний спомин св. Дамазія І, Папи
Греко-кат.: прпмч. Стефана Нового
мч. Іринарха
Римо-католицький календар
(біл) довільний спомин св. Дамазія І, Папи
Перше читання
Сир 48, 1-4, 9-11
Читання з Книги Сираха
Тими днями з’явився Ілля, пророк вогненний, і слово його смолоскипом палало. Він навів на них голод і в ревності своїй їх поменшив. Словом Господнім небо замкнув, а й тричі вогонь із нього звів. Як ти прославивсь, Іллє, чудесами! Хто б похвалився рівністю з тобою? Полум’яний вихор вхопив тебе – колісниця з вогненними кіньми. Ти, як написано, погрозами майбутніми гнів гамуватимеш і покоління відновлюватимеш Якову. Щасливі ті, що тебе бачили й що заснули в любові, бо й ми життям будемо жити.
Cлово Боже.
Псалом респонсорійний
Пс 80(79)
Віднови нас, Боже, і дай нам спасіння.
О Пастирю Ізраїля, прихили вухо! *
Ти, що на херувимах возсідаєш, як у сяйві!
Збуди Твою потугу *
й прийди нам на спасіння.
О Боже Сил, повернись бо! †
Споглянь із неба й подивися; *
навідайсь до лози цієї,
до пагінця, що твоя правиця посадила, *
до парости, що укріпив єси для себе.
Нехай твоя рука буде на чоловікові Твоєї правиці, *
на сині людськім, що його укріпив єси для себе.
Ми не відступимо від тебе; *
живи нас, і ми визнаватимемо Твоє Ім’я.
Спів перед Євангелієм
Лк 3, 4. 6
Алілуя, алілуя, алілуя.
Готуйте путь Господню, вирівняйте стежки його;
кожна людина побачить спасіння Господнє.
Євангеліє
Мт 17, 10-13
† Читання святого Євангелія від Матея
Коли сходили з гори, учні запитали Ісуса: «Чому книжники говорять, що спочатку має прийти Ілля?» А Він, відповідаючи їм, сказав: «Ілля справді прийде і все приготує. Проте кажу вам, що Ілля вже прийшов, та його не впізнали, але зробили з ним те, що хотіли. Так і Син Людський має від них постраждати». Тоді учні зрозуміли, що Він говорив їм про Йоана Хрестителя.
Cлово Господнє.
Греко-католицький календар:
прпмч. Стефана Нового
мч. Іринарха
Ряд.: Ап. – Еф. 220 зач.; 2, 11-13.
11. Тож пам’ятайте, ви, колись погани тілом, – яких звуть «не обрізанням» ті, що звуться «обрізанням», довершеним рукою на тілі, – 12. що ви того часу були без Христа, відлучені від прав ізраїльського громадянства й чужі заповітам обітниці, без надії і без Бога в цьому світі. 13. Тепер же а Христі Ісусі, ви, що колись були далекі, стали близькі кров’ю Христовою.
Єв. – Лк. 72 зач.; 13, 18-29.
18. Далі промовив: «На що схоже Царство Боже? До чого б мені його прирівняти? 19. Воно схоже на зерно гірчичне, що чоловік узяв та й кинув у город свій, і воно вигналось і стало деревом великим, і небесне птаство гніздиться у його гілляках. 20. І знову промовив: «До чого мені прирівняти Царство Боже? 21. Воно схоже на закваску, що жінка взяла й поклала в три мірки борошна, аж поки все не скисне.» 22. Ісус проходив через міста та через села, навчаючи й простуючи до Єрусалиму. 23. Аж ото сказав хтось до нього: «Господи, чи мало буде тих, що спасуться?» Він відповів їм: 24. «Силкуйтеся ввійти через тісні ворота, багато бо, кажу вам, силкуватимуться ввійти, але не зможуть. 25. І як господар устане й замкне двері, а ви, зоставшися знадвору, почнете стукати у двері та казати: Господи, відчини нам! – він відповість вам: Не знаю вас, звідкіля ви. 26. Тоді ви почнете казати: Ми їли й пили перед тобою, і ти навчав нас на майданах наших. 27. Та він відповість: Кажу бо вам: Не знаю вас, звідкіля ви; геть від мене всі ви, що чините неправду! 28. Там буде плач і скрегіт зубів, коли побачите Авраама, Ісаака та Якова й усіх пророків у Царстві Божім, себе ж самих викинутих назовні. 29. Прийдуть тоді від сходу й від заходу, від півночі й від півдня й возсядуть (на бенкеті) в Царстві Божім.
liturgia.alfaomega.org.ua , ecumenicalcalendar.org.ua