У неділю, 13 лютого, кілька десятків тисяч паломників та гостей Риму зібрались перед ватиканською базилікою, очікуючи на недільне повчання Святішого Отця Бенедикта ХVІ і бажаючи разом із ним помолитись молитвою «Ангел Господній». Свою катехизу Папа присвятив роздумам над євангельським уривком, який цього дня був прочитаний у римо-католицьких храмах.
Після «Нагірної проповіді», що є життєвою програмою, запропонованою Ісусом Христом, євангелист Матей розповідає нам про проголошення Спасителем нового Закону. «Не думайте, що Я прийшов усунути закон чи пророків: Я прийшов їх не усунути, а доповнити, – каже Месія, а звертаючись до Своїх учнів, додає – кажу бо вам, що коли ви своєю праведністю не перевищите книжників та фарасеїв, не ввійдете в Царство Небесне». Святіший Отець у своєму недільному повчанні запропонував замислитись над тим, у чому саме полягає те «доповнення» Закону і це «перевищення» у праведності, яке Він вимагає.
За словами Бенедикта ХVІ, Ісус Христос пояснює це за допомогою цілого ряду антитез між давніми заповідями та Своїм способом їх нового подання. Спаситель розпочинав словами «ви чули, що було сказано давнім», а потім додавав «а Я кажу вам». Наприклад: «Ви чули, що було сказано давнім: Не вбивай; і коли хтось уб’є, той підпаде судові. А Я кажу вам, що кожний, хто гнівається на брата свого, підпаде судові. Хто ж скаже братові: Нікчема! – той підпаде Верховному Судові. А хто скаже: Дурень! – той підпаде під вогонь пекельний». Святим Матей подає шість таких антитез Месії. Такий спосіб висловлювання Ісуса справляв на людей велике враження, навіть дещо лякав, адже це «а Я вам кажу» вказувало на те, що Він признає за собою таку владу, яку має Бог, Який є джерелом Закону.
Новина, яку вносить Спаситель полягає, головним чином, у тому, що Він «наповнює» заповіді Божою любов’ю, силою Святого Духа, Який живе у Ньому. Папа зазначив, що також «і ми, через нашу віру в Ісуса, можемо відкритись на діяння Святого Духа, Який робить нас здатними жити Божою любов’ю». Тому, кожний наказ, кожна заповідь, стає немов би вимогою любові, і всі вони зводяться до одного наказу: люби Бога усім твоїм серцем і ближнього твого як себе самого.
«Мойсей вийшов на гору Синай, щоб отримати Божий Закон і принести його вибраному народові. Ісус є самим Божим Сином, Який зійшов з неба, щоб привести нас до Неба, до висоти Бога, на дорогу любові», – наголосив Святіший Отець, додавши, що саме Христос є цією дорогою любові, а ми повинні лише слідувати за Ним, щоб виконати Божу волю і ввійти у Його Царство.
За матеріалами: Радіо Ватикан