Роздуми над Словом Божим на урочистість Народження Святого Йоана Хрестителя
Під час обрізання Захарія і Єлизавета надають своїй дитині ім’я, дане ангелом Господнім. Знайомі і близькі Захарії та Єлизавети, присутні на цій церемонії, здивовані: дитина отримує «нетрадиційне» для родини Захарії чи Єлизавети ім’я. Треба сказати, що ім’я для сучасників Захарії мало більше значення, ніж для нас — воно означало завдання, яке мала виконати в своєму житті ця людина. Батьки передавали дитині традиції і вміння своєї родини. Ми знаємо, що Ісуса Христа дуже часто називали Сином теслі. Тому гостей Захарії так дивує ім’я — розуміють бо, що ця дитина матиме іншу долю і роль у суспільстві, ніж родина, з якої вона виходить (див. Лк 1, 66).
Господь покликав Йоана Хрестителя до виконання Свого завдання ще від утроби матері (пор. Іс 49, 1). Батьки згоджуються з цим з самого початку, хоча можливо для них це і боляче: дитина, котру так довго чекали і котрої так сильно прагнули, належить не їм, а Богові. Бо Бог покликав цю дитину до своєї місії.
Подібно як було з Йоаном Хрестителем є з кожним покликанням людини, яку Господь кличе до виконання якогось завдання в Церкві: чи то священником, чи ченцем або черницею. Господь обирає кого сам хоче. І, можливо, не тільки знайомі, але й батьки можуть не зрозуміти того, що їх дитина, яка, як вони сподівались, буде продовженням їх роду і традиції їх родини, залишає їх заради служіння Богові. Подібно як батькам Йоана Хрестителя, так і багатьом сучасним батькам буває тяжко це прийняти. Але подивімося на це трошки з іншого боку. Чи батьки могли б отримати цю дитину, якби Бог їм її не дав, як це було в випадку з Захарією та Єлизаветою? А відтак, чи може будь-який батько чи мати сказати, що дитина належить їм більше, ніж Богові, що вони мають більше право на свою дитину ніж Бог? Відповідь на це питання важлива не лише з огляду на те, що діти деяких батьків обирають шлях служіння Богові, але з огляду на виховання дітей: батьки не є абсолютними власниками своїх дітей. Вони лише беруть участь в батьківстві і материнстві Бога, і саме Йому своїм батьківством служать.