Катедра Мілана у вітрині Макдональдса
Розпочалися експіаційні молитви – чин, який використовується для перепрошення Бога і винагородження Йому за зневагу. В Мілані триває вистава, яка ображає Ісуса. «Це найогидніша вистава декади», – пишуть коментатори «Avvenire».
Суботнього вечора в Мілані відбулося відкриття вистави Ромео Кастелуччі про образ Бога. Цей спектакль уже набув чималого розголосу. Іконоборчий витвір «Про обличчя. Образ Сина Божого» представлено публіці, попри всі протести, які тривають уже два тижні. Міланська курія виступила із заявою і зверненням до авторів твору – припинити його виставляти. «Ми творимо культуру, але не ображаємо її», – закликав кардинал Анджело Скола.
Героєм вистави є змарнілий, виснажений старий. На сцені він з’являється голим і багато разів оправляється в памперс. У нього пронос. Усе це діється на тлі величезного обличчя Христа, подібного до образу з Манопелло. Творці вистави розпилюють на сцені сморід фекаліїв. Протягом дії образ Ісуса вкривається коричневою рідиною, з якої формується напис «Ти не мій пастир».
Кастелуччі «оголює сучасну Голготу старості», – коментує «The Guardian». За задумом, тут син опікується батьком, який втратив розум. Біле приміщення не оберігає від екскрементів, які виділяє хворий. «Для Кастелуччі Ісус – це тільки ім’я; ім’я, настільки сильно присутнє в людській свідомості, що воно стає майже невидиме. Воно поза свідомістю й наукою, поза почуттями й історією; воно присутнє радикально і принципово, незалежно від чиєїсь волі», – коментують критики.
Однак «меседж» цього «твору» зводиться до однієї думки: Ісуса немає, це наша вигадка. Звідси беруться й натяки на Освенцім у виставі. «Там Бога не було. Якби Він був, то не дозволив би цього». Виставу возили вже на кілька європейських сцен: до Лондона, Мадрида, Парижа, Рима і Вроцлава, під час «Dialog Festiwal».
У своїх роботах Кастелуччі використовує поєднання театру, музики, образотворчого мистецтва, опери із застосуванням найновіших досягнень техніки. Він отримав звання Chevalier des Arts et des Lettres від міністерства культури Франції (2002), був куратором театральної секції бієнале у Венеції (2005).
В офіційному листі до Кастелуччі митрополит Міланський написав: «Я люблю мистецтво, але є межі, яких навіть творці переступати не повинні. Ви можете бути викличним, але це не означає, що Ви маєте право потоптати те, що для християн найцінніше».
Лист архиєпископа Сколи разом із відповіддю автора вистави опублікувало видання «Corriere Della Sera». Після публікації ринула хвиля протестів, а всі спільноти «міста святого Амвросія» включилися в ланцюжок молитви, щоб цю виставу припинити. Це не стало завадою ані для дирекції театру, ані для акторів. Митрополит Мілана розпорядився розпочати молитви на винагородження Богові.
За матеріалами: wiara.pl