Проклясти (анафематствувати) «головнокомандувача військ Російської Федерації, полковника КДБ СРСР Владіміра Путіна» закликали православних єпископів, священиків і монахів православні ченці з монастиря св. Савви Сербського на горі Афон.
Підставою для рішення є «розпалювання війни з українськими братами у вірі», зазначив у широкому посланні від імені всіх насельників монастиря його ігумен о. Афанасій.
Цей виступ може мати суттєве значення для багатьох вірних — духовенства і мирян — Російської Православної Церкви, для яких ця свята в усьому православ’ї гора в Греції та розташовані там монастирі становлять великі авторитети, до тієї міри, що з ним певним чином рахується навіть державна влада. Офіційна російська пропаганда багато разів заявляла, що монахи з Афону повністю підтримують нинішню політику Росії та її дії щодо України. Після того, як Крим було захоплено і приєднано до Росії, прокремлівські засоби масової інформації запевняли, що весь Афон переживає велику радість із цього приводу.
Однак заява ієромонаха Афанасія становить цілковите заперечення цих стверджень і суворо засуджує діяння Москви та її президента, як і бойовиків із т. зв. Донецької Народної Республіки.
На думку цитованого монаха, навіть ті ченці, що походять із традиційно русофільських народів (болгари, серби чи румуни), сприймають путінську пропаганду, що дістається Афону, зі щораз більшим подивом і незадоволенням. Тому мова про масову підтримку Афоном Росії та донбаських бойовиків означає, що хтось суперечить правді.
Документ афонського ченця при цьому дуже тенденційний з багатьох поглядів і виразно антисемітський, наприклад, у скиданні відповідальності за те, що діється нині у Східній Україні, «на диктаторські режими України та Росії» і на єврейські впливи в цьому регіоні.
«Нині всі пекельні сили радіють! Нині віковічний ворог Роду Людського осягнув свою страшну мету — йому нарешті вдалося розв’язати братовбивчу війну, розділяючи триєдиний раніше нарід руський і нав’язавши поділеним руським думку, що ми вже не брати однієї крові, а криваві вороги», — так розпочинається цитований лист з Афону. Отець Афанасій звертає увагу, що — «як завжди» — диявол учинив це по-своєму, по-сатанинськи підступно, проголошуючи початок війни у навечір’я Прощеної неділі (остання неділя перед православним Великим Постом).
На думку цього ченця, провину за те, що сталося, несуть самі православні ієрархи, які безпосередньо сприяли цим діянням. «То ми заплющували очі на злочини диктаторських режимів у Росії та в Україні перед усім руським народом і перед православ’ям, то ми вділяли їм благословення, розв’язуючи їм руки для нових злочинів і поділів; то ми дозволяли себе впіймати на приманку дарів із їхнього вампірського столу, дозволяли їм загравати з руськими до тієї міри, що сьогодні вони виступили одні проти одних, і брат готовий убивати брата», — з гіркотою заявив настоятель монастиря св. Савви.
Він пише, що дії, проваджені на сході України, то ніяка не «війна за свободу Новоросії», а спровокована і координована «російськими і українськими євреями» російська різня, «самовинищення руського народу».
На думку о. Афанасія, жодна антиросійська пропаганда останніх ста років не була спроможна такою значною мірою викликати розпал ворожнечі між сповідниками тієї самої православної віри, «як це зробила підступна антислов’янська політика В. Путіна за останніх півроку, причому (подібно як 1917 року) — руками самих росіян».
Чернець нагадав, що вже у березні ц. р., в неділю Тріумфу Православ’я (перша неділя православного Великого Посту) монахи з т. зв. Карулії — найбільш аскетичного і недоступного місця на Афоні, мешканці якого мають найвищий авторитет на Святій Горі, — на чолі з о. Афанасієм у головному храмі монастиря св. Савви соборно прокляли головнокомандувача військ Росії полковника В. Путіна. У тексті анафеми його звинувачено в тому, що він «нищитель народу руського», що видав Росію «на розшарпання каганатом» (давня форма монархії деяких східних народів), і що ввів «її народи у братовбивчу війну».
Отець Афанасій запевнив: його спільнота вже віддавна ревно молиться «за примирення триєдиного руського народу» і про «звільнення Росії та України від шкідливої єврейської влади, яка, граючи на шалених пристрастях, розпалює цю братовбивчу ворожість серед русів». При цьому він підкреслює, що Афон щонайменше не підтримує Росії одноголосно, як і російського «ополчення» на Донбасі у т. зв. «війні з силами хаосу».
В іншому місці свого послання настоятель монастиря св. Савви суворо розкритикував молодих росіян, які прибувають на Святу Гору, аби там розпочати чернече служіння. Він звернув увагу, що тут таких називають «монахами газпрому» і сприймають як свого роду руку Москви на Афоні. «Газпромні» то євреї, чекісти і просто шарлатани, які прибувають туди за розпорядженням Газпрому і в своїх молитвах та проповідях готові виконати будь-яке «духовне» доручення.
На завершення свого послання о. Афанасій запевнив, що для нього дуже важлива доля народу і держави Російської, додаючи, що він не має побоювань щодо українізації Донбасу і Новоросії, натомість він боїться за саму Росію, яка з демографічного погляду перебуває у трагічній ситуації.
За матеріалами: Gość Niedzielny