Виданий нещодавно в Конгрегації Божого культу і дисципліни Таїнств лист про хліб і вино для дійсної Євхаристії вимагає від єпископів чувати над їх якістю.
Існує тісний зв’язок поміж сакраментальною таємницею Тіла і Крові Христових та доступними для чуттів матеріальними знаками, що їх виражають, — вказав консультор цього дикастерію о. Клаудіо Маньолі. Італійський літургіст звертає увагу, що також у східних Церквах — хоча вони не вимагають, як Західна Церква, неквашеного хліба — це завжди має бути справжній пшеничний хліб.
— Якщо бракує цих елементів: хліб не з пшениці, вино не з винограду — ми точно не відправляємо справжньої Євхаристії. Вона не дійсна, бо не відповідає тому, що встановив Христос. Дійшло до зловживань, викликаних своєрідною «теологією інкультурації», згідно з якою Ісус вибрав хліб і вино просто як елементи культури середземноморського басейну, до якої сам належав. Тому деякі теологи, а пізніше і пасторалісти пропонували, аби, наприклад, у Японії використовувати замість вина саке, а в Північній Європі — пиво, а в інших регіонах — наприклад, маніоку або інше збіжжя, що там більше поширене, ніж пшениця. Тому хліб і вино видавалося можливим замінювати іншими елементами, характерними для кожної культури. Виходячи поза рамки теологічних роздумів, дехто почав це запроваджувати у практику, однак всупереч правилам Церкви, яка щодо цього завжди мала міцні й незмінні переконання.