Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 26 червня
Сьогоднішній уривок із Євангелія стосується діалогу Ісуса з Никодимом. Никодим був одним з учителів Ізраїля й членом Синедріону. Замість приписувати силам Вельзевула чуда, які творив Ісус на очах у всіх, він іде до Христа вночі й сподівається отримати від Нього просвітлення. Далі ми побачимо, як він займає позицію, протилежну суворому осуду фарисеїв (див. Йн 7,50), та особисто піклується про те, щоб Ісуса поховали належним чином (див. Йн 19,39). Зустріч між ними відбувається вночі. Никодим з пітьми ночі приступає до Ісуса, до повноти світла та правди.
Ми бачимо згадку про мідяного змія, про якого йде мова в Чис 21. У пустелі євреї, втомлені голодом та спрагою, нарікали на Бога і Мойсея. За це їх було покарано смертельними укусами зміїв. Але, за наказом Ягве, Мойсей підніс угору мідяного змія на палиці. Ті, кого вкусили змії, могли спастися, якщо дивилися на цього мідяного змія. На відміну від інших чудес, які зробив Мойсей у пустелі, цього разу той, хто хотів спастися, мусив звернути погляд на символ, що ставав для нього джерелом життя. Християнське прочитання має зробити ще один крок, щоб побачити в Ісусі того, кого насправді означав піднесений змій, що рятував від смерті.
Син зійшов з небес, а тепер має бути піднесений. Бути піднесеним, згідно з євангелістом Йоаном, означає бути прославленим. Але для Йоана це піднесення також є моментом глибокого приниження.
Прослава Ісуса, піднесеного наче той змій таким чином стає можливістю та джерелом спасіння. Проте необхідно звернути на Нього свій погляд, повний віри. Віри, яка лише в Ньому може віднайти спасіння.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com