Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 8 серпня
Кажуть до нього Його учні: де нам узяти стільки хліба в пустині, щоб нагодувати стільки люду?
Усе це було відповіддю на події, які відбулися раніше. А нам треба дослідити справжню причину такої ситуації, особливо щодо стосунків між юдеями та поганами. Тоді ми побачимо, що обіцяне юдеям мали прийняти язичники.
Є певний порядок у словах Господа, який зберігається й у прийнятті благодаті. Ті, хто приймає хрещення, спершу проголошують, що вірують у Сина Божого, Його страждання й воскресіння. І ця клятва стає сповідальним знаком віри. Таким чином, певна правда про самі речі, про які мова, проступає вже в самих словах клятви. Ті, хто весь час перебувають у пості й спомині страстей Господніх, з’єднуються з Господом союзом страждання. Тим самим, як через знак своєї клятви, так і своїм постом люди проводять увесь час у стражданнях разом із Господом.
Тож у чому Таїнство? Господь відчуває жалість до вірних, які йдуть за Ним та уповають на Нього, коли каже, що вони з Ним уже три дні. І щоб вони не знемогли у своєму житті в цьому світі, у світі їхньої щоденності, Він хоче нагодувати й підкріпити їх своїм хлібом. Тільки так вони подужають свій найважчий шлях, адже учні жалілися, що немає звідки взяти хліба в пустелі.
Так, раніше вони вже отримали урок, що для Бога немає нічого неможливого. Однак значення деяких подій перевищує можливості нашого розуміння. Справді, якою великою була прихильність Христа до апостолів, коли вони працювали задля спасіння Ізраїля, ми можемо бачити в посланнях блаженного Павла. Отже, у такій самій ситуації, але вже із зібранням поган, відбувається й помноження хлібів, і мовчання посту.
св. Іларій Піктавійський
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com