Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 8 травня
Як Іван Предтеча, так й Ісус показували новий шлях народу. Але Ісус, приєднавшись до руху Івана Хрестителя, будучи охрещеним від нього, зробив наступний крок і створив власний рух. Обидва приваблювали бідних і відкинутих мешканців Палестини, проголошуючи Добру Новину про Царство Боже.
Точиться суперечка між учнями Івана та певним юдеєм, що стосується ритуальних очищень. Іван Предтеча дає прекрасну відповідь, що об’являє велич душі. Іван допомагає своїм учням дивитися на речі більш об’єктивно. Він послуговується трьома аргументами:
- Ніхто нічого не отримав, що не було б даром Божим. Якщо Ісус чинить такі прекрасні речі, то це тому, що Він отримує їх від Бога (див. стих 27). Замість заздрості його учні повинні тішитися цьому.
- Іван знову підтверджує, що він не є Месією, лише Предтечею (див. 28).
- Насамкінець він послуговується притчею про весілля. У той час у Палестині, в день весілля, у домі молодої, дружби молодого очікували на його прихід, щоби представити його молодій.
У цьому випадку Ісус є Молодим, народ — молодою, Іван — дружбою Молодого. Іван Хреститель каже, що в голосі Ісуса він упізнає голос Молодого і тому може представити Його нареченій — народу, людям. Відтепер молода (люди) залишає дружбу Молодого і йде до Ісуса, бо впізнає в Ньому голос свого Нареченого! Ось чому великою є радість Івана. Іван не хоче нічого для себе! Його завданням було представити Молодого молодій! Кінцева фраза підсумовує усе: Йому треба рости, мені ж маліти. Цей вислів є програмою для кожного, хто хоче йти за Ісусом.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»!
▪️Новий номер картки ПриватБанк: 5169 3305 2243 6531 (Чобіт Ольга Іванівна)
▪️Для власників картки Монобанк: https://send.monobank.ua/jar/7CJJ5U5JwP
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com