Роздуми над Словом Божим на Вербну Неділю, рік Б
Сьогоднішнє Євангеліє, що читається перед початком процесії з вербами, відтворює той день, коли Ісус в’їжджає у Єрусалим.
Це Євангеліє складається з трьох знаків, які свідчать про одне: Ісус — цар Вибраного народу.
Перший знак бачимо, коли Ісус позичає осля для в’їзду до Єрусалима. Цим Він «претендує на відоме в цілому античному світі царське право реквізиції транспортних засобів» (Йосиф Ратцінґер — Бенедикт XVI. Ісус із Назарету. Частина друга, вид. Місіонер).
Другий знак — це сам в’їзд на осляті до Єрусалима, що є сповненням пророцтва Захарії: «Радуйся вельми, о дочко Сіону! Викрикуй, о дочко Єрусалиму! Ось цар твій іде до тебе, справедливий і переможний, смиренний і верхи на ослі їде, на осляті, на молоденькій ослиці» (Зах 9, 9).
І нарешті, третій знак — це привітання Ісуса як царя натовпом: «Осанна! Благословенний, Хто йде в Ім’я Господнє! Благословенне прийдешнє царство батька нашого Давида! во вишніх!» (Мк 11, 9-10).
Ісус справді входить до Єрусалима, щоби прийняти Царство. Проте, як каже сам Ісус: «Царство Моє не від цього світу» (Йн 18, 36), і воювати за нього Він має не з військами людськими, але з силами диявола і гріха. Його зброєю є прийняття страждань і хресної смерті, і про цей «бій» за Царство праведності, миру і радості у Святому Дусі (пор. Рим 14, 17) нагадує нам читання Страстей Господніх під час сьогоднішньої Святої Меси.
Ми покликані з Христом до царювання в Його Царстві. Але щоб увійти до Його Царства, ми повинні прийняти наш хрест і померти з Христом для світу, аби жити з Ним для Бога навіки.