Вірте Ісусові, а не тим, хто пропонує вам легке життя, — закликав учасників Всесвітнього дня молоді кардинал Крістоф Шенборн.
Архиєпископ Віденський виголосив катехизу для кількох тисяч німецькомовних паломників, які зібрались у великому наметі на Малому Ринку в Кракові.
Ієрарх послався на вчорашнє убивство священика під час відправлення Святої Меси у Франції. Він загинув від рук двох молодих джихадистів. Кардинал сказав, що священик став істинним агнцем Божим на вівтарі, де йог кров змішалася з кров’ю Христа. Господь Ісус є царем світу, але Царем, який панує з хреста; а смерть французького священика — знак цього.
Чи існує відповідь на джихадизм? — замислився архиєпископ австрійської столиці. Після замахів 11 вересня 2011 року в США президент Джордж Буш обіцяв «тотальну війну з джихадизмом».
Натомість відповідь Ісуса це хрест, — сказав кардинал Шенборн.
71-річний ієрарх, який славиться своїм прекрасним контактом із молоддю, довго відповідав на запитання. Одне з них стосувалося уділення Святого Причастя розлученим, які вступили у нові шлюбні зв’язки. Митрополит Віденський підкреслив, що Папа Франциск у своєму повчанні «Amoris laetitia» відкинув як ригоризм (загальну жорстку заборону), так і лаксизм (надто широкий дозвіл), оскільки вони обидва — як висловився Папа — «нелюдські».
Як «добрий єзуїт», Франциск запропонував розпізнання життєвої ситуації кожної конкретної людини. Тільки після того, як буде з’ясовано правду, можна буде щось вирішувати про можливе приступання до Таїнств. Духовне розпізнання — це велика справа у християнському житті, зауважив кардинал.
Про реакцію на вчорашній замах говорив також краківський єпископ Ґжеґож Рись.
«Реакцією на драму світу може бути гнів або милосердя. Люди, які знають Бога, вибирають милосердя», — сказав єпископ Рись до молоді під час катехизи на стадіоні Cracovii у рамках СДМ.
Стосовно вчорашнього нападу джихадистів на французьку церкву єпископ Рись сказав: «Якщо ми не відреагуємо милосердям (…) на кров о. Жака, то будемо, на жаль, годувати свій гнів, який уб’є нас самих швидше, ніж інших людей».
Єпископ послався на уривок з Одкровення св. Йоана, де душі убитих за слово Боже питають перед вівтарем Бога, як довго віруючих будуть убивати, і дістають несподівану відповідь, що ще замало було убито.
«Не знаю, чи для вас це слово асоціюється з милосердям? Чи коли ви чуєте: милосердя, то саме такий образ маєте перед очима?» — запитав він. Єпископ Рись сказав, що погоджується зі словами єпископа Руана, який ствердив, що Церква не має інших знарядь, ніж прощення і братерство.
«Милосердя, яке ми проголошуємо, це не тільки заклик — це також пункт обвинувачення. Світ не розуміє цього послання, навіть ми у Церкві цього не розуміємо. Виразно видно, що те, що сталося останнім часом, викликало гнів», — сказав єпископ Рись.
Далі він зауважив, що кров мучеників волає до Бога — однак запитав, про що саме вона волає. Це волання лежить поміж воланням крові праведного Авеля, убитого з заздрощів, і воланням Крові Христа. «Однак Кров Христова волає сильніше — волає сильніше. Чи хтось із вас має сумніви, що кров отця Жака волає разом із Кров’ю Христовою про прощення?» — запитав єпископ Рись.
Єпископ-помічник Краківський визнав, що новини про ґвалт і насильство на світі можуть викликати шок і почуття безвиході, як і гнів. «Одна гнів не становить жодного розв’язання. Бо якщо зустрічаєш Ісуса Милосердного, якщо насправді Його зустрічаєш, то це повинно мати наслідки у твоєму житті стосовно ближнього», — навчав він.
Єпископ Рись заохотив молодь відкриватися на Боже милосердя як відповідь на зло світу. «Нині час милосердя. Якщо ми не відреагуємо милосердям на трагічні події у світі, на ситуації, що нас шокують, на кров о. Жака, то будемо тільки живити свій гнів. Тому ми вибираємо милосердя», — завершив він.
За матеріалами: Deon