Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 16 червня
Пояснення на слова: Тілесна людина не приймає того, що від Духа Божого походить (1Кор 2,14), а також: Не може добре дерево приносити плодів поганих.
Цей вираз: Не може добре дерево приносити плодів поганих, — не заперечує силу покаяння, а висміює впертість у злих вчинках. Те, що є злим, не може приносити добрих плодів. Але ставши добрим, воно принесе такі плоди. Якщо Спаситель говорив про дерева, то нехай буде так, як стверджуєш ти. Але якщо мова про людей, і дерева лише наведені Ним як приклад (дерева ж керуються природою, а ми — волею), тоді твоє твердження не підтверджується. Бо яким деревом тобі здається апостол Петро? Добрим? Але як же він тоді відрікся? Тоді злим? Тоді чому вся земля й море оспівують його подвиги й перемоги? Яким деревом здається Юда? Злим? Але як же він удостоївся апостольської честі? Добрим? Тоді як зрадив Христа?
І якщо я почну тут перераховувати всі переміни, які відбулися в людях, тоді, непомітно для самого себе, напишу багато зайвого. Тому, залишаючи тобі самому зібрати це в Писаннях, я перейду до пояснення апостольського вислову. Тілесна людина не приймає того, що від Духа Божого походить (1Кор 2,14), але прийме в майбутньому. Тому що апостол не сказав не прийме, а: не приймає.
І ще каже: Не може вона його зрозуміти (1Кор 2,14), — але не каже: Не зможе зрозуміти. Це так, наче хтось дивиться на розпечене залізо й каже, що воно не може бути холодним. Однак воно може таким стати. Так і тут: одне належить теперішньому часу, а інше — майбутньому.
св. Ісидор Пелусіотський
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com