Роздуми до Слова Божого на свято Воздвиження Всечесного Хреста
Як Мойсей підняв змія в пустелі, так має бути піднятий Син Людський, щоб кожний, хто вірить, у Ньому мав вічне життя. Аж так Бог полюбив світ, що дав свого Єдинородного Сина, щоб кожний, хто вірить у Нього, не загинув, але мав життя вічне.
Йоан Євангеліст по-новому відчитує текст із Книги Чисел про мідяного змія, якого Бог наказав Мойсеєві підняти в пустині на палиці, вказуючи на звершення цього слова в Ісусі Христі. Пригадаймо цю подію. В Книзі Чисел читаємо про певну подію, яка сталася з Ізрáїлем на шляху до Землі Обіцяної:
І рушили вони від Гор-гори шляхом до Червоного моря, щоб оминути Едом-землю. Тими днями люди в дорозі підупали на дусі, і почали вони нарікати на Бога й на Мойсея: «Для чого вивели ви нас із Єгипту, — щоб повмирати в цій пустелі? Хліба нема, води нема, а той легенький хліб набрид нам!» Тоді Господь наслав на людей вогненних гадюк, і почали вони кусати їх. І вимерло в Ізрáїля сила народу. Прийшли люди до Мойсея та й кажуть: «Згрішили ми, бо говорили проти Господа й проти тебе; помолися ж до Господа, щоб віддалив від нас гадюк». І Мойсей помолився за народ. Господь же мовив до Мойсея: «Зроби собі вогненну гадюку й повісь її на стовпі, а як укусить когось гадюка, то він погляне на неї й зостанеться живий». І зробив Мойсей мідяного змія й повісив його на стовпі; і коли кого-небудь кусала гадюка, то він звертав очі на мідяного змія й лишався живий. (Числа 21, 4-9).
Що спільного має ця подія з райською сценою і що ця подія має до розп’яття Сина Чоловічого?
Коли змій кусає людину, то внаслідок цієї отрути вона вмирає. Маємо чотири речі: змія (лукавий), отрута (гріх), укус (спокуса, на яку людина піддається) і наслідок цього укусу (смерть). Христос, піднесений на хресті і возвеличений у воскресінні, став наче «змій, у котрому збирається і знищується вся отрута» (Йн 3, 14). Ісус Христос у собі знищив і змія, і отруту, і наслідки укусів — смерть (ізоляція від Бога).