Презентація книги-підсумку конгресу «Біологічна еволюція, факти та теорії» відбулась 27 травня в Папському Григоріянському Університеті у Римі. Сам конгрес тривав у цьому навчальному закладі з 3 по 7 березня під патронатом Папської Ради в справах культури в рамках проекту STOQ, назва якого є абревіатурою з англійської мови, що означає «Наука, Богослов’я та Онтологічні питання».
«Церква ніколи не засуджувала Чальза Дарвіна, ні його теорії еволюції», – пригадав кардинал Джанфранко Равазі, представляючи 700-сторінкову книгу, в якій зібрано доповіді та напрацювання згаданого наукового конгресу, що був присвячений 200-й річниці з дня народження вченого-дослідника та 150-річчю його праці «Походження видів». За словами кардинала Равазі, Дарвін належить до категорії мислителів, які дали поштовх культурній революції. Він зазначив, що в рамках проекту STOQ Папська Рада в справах культури намагається сприяти тому, щоб за посередництвом філософії в римських Папських університетах розвивався діалог між наукою та богослов’ям. За словами її Президента, завданням Ради не є оцінювати дійсність наукових теорій, але – досліджувати їх культурні наслідки, вплив на ментальність людей.
Характерним культурним явищем наших днів кардинал Равазі назвав той факт, що для багатьох людей цілковито несумісними є віра в Бога-Творця та наукова теорія еволюції. Науковці іноді стоять перед драматичним рішенням розділення між своєю вірою та досвідом.
Президент Папської Ради в справах культури зазначив, що Церква не засудила ні Дарвіна, ні його наукової теорії, яка є чимось іншим, аніж «еволюціоністська та матеріалістична псевдо-метафізика», що виникла на її основі і не може вважатися науковою. Такому ідеологічному поглядові Церква протиставляє ідею створення, яка означає залежність від Творця, але не виключає таких концепцій, як «випадок». «Потрібно, – сказав кардинал Равазі, – працювати над поширенням культурної думки, шукаючи шляхів представляти цілісне та гармонійне бачення Божественного сотворення, в якому природа розвивається та еволюціонує згідно з законами, встановленими Творцем, і, таким чином, осягнути так бажану «унітарну та органічну візію знання», про яку згадував Йоан Павло ІІ в енцикліці Fides et Ratio».
За матеріалами: Радіо Ватикан