За півроку по смерті Уго Чавеса культ творця «венесуельського соціалізму ХХІ століття» набирає серед його прихильників релігійної форми і перетворює його на одне з божеств типового карибського синкретизму, тобто синтезу католицизму і вірувань африканської релігії йоруба.
Відповідаючи на потреби численних клієнтів, у столиці Венесуели — Каракасі магазини та кіоски з девоціоналіями пропонують гіпсового Уго Чавеса за ціну від 80 боліварів (13 доларів) за малу фігурку до 950 боліварів (150 доларів) за велику, 120-сантиметрову скульптуру померлого президента.
За звичаєм багатьох карибських християн, які поєднують віру з релігійними практиками йоруба, які потрапили до Америки разом із чорними невільниками, фігурки Чавеса щораз то частіше з’являються на домашніх вівтариках, а інколи потай, під накриттями вівтариків.
Зображення Чавеса, переважно у військовому мундирі командос, нерідко розміщується поруч із зображеннями католицьких святих та історичного героя боротьби за незалежність Латинської Америки Симона Болівара, за іменем якого померлий президент назвав свою революцію «боліварською».
Наступник, призначений Чавесом за чотири місяці до його смерті, нинішній президент Кіколас Мадуро, у своїх промовах старається представити Чавеса як своєрідного нового Спасителя. «Ми знаємо, що наш команданте, який, подібно як Син Божий, прибув, аби захищати тих, хто нічого не має, (…) став тепер перед обличчям Христа Спасителя», а це означає, що «настала тепер година Латинської Америки», так нещодавно сказав Мадуро по венесуельському телебаченню.
Під час публічних молитов у кварталах бідноти в Каракасі можна щоразу частіше почути заклики до померлого президента, на кшталт «Чавесе наш, який зійшов на Небо».
Венесуельське міністерство культури оголосило конкурс на найкращу поему, пісню або настінний розпис, присвячені «найвищому і вічному провідникові».
За матеріалами: wiara.pl