Неможливо, щоби Церква визнала другий шлюб після розлучення, якщо перший був укладений дійсним чином. На це звернув увагу кардинал Людвіг Герхард Мюллер в інтерв’ю французькому виданню «La Croix».
Префект Конгрегації віровчення нагадує виразні слова Ісуса про нерозривність подружжя та їх істинну інтерпретацію Церквою на Флорентійському і Тридентському Соборах, а потім синтез на ІІ Ватиканському Соборі у конституції «Gaudium et spes» та подальшому вченні пап. Однак він зауважує, що нині Церква стає «перед лицем секуляризації подружжя, ми втратили його суттєві елементи як таїнства і як природної інституції».
«Ми повинні їх віднайти і підкреслити сакраментальність подружжя охрещених людей як джерело благодаті», — звертає увагу кардинал Мюллер. «Не можна мати двох жінок. Якщо перший зв’язок дійсний, то не можна за час його тривання укласти наступний. Можливим є шлях покути, але не повторне подружжя. Або повертаєшся до першого подружжя, або в другому зв’язку живете як брат із сестрою». Глава ватиканського доктринального дикастерію додав, що завжди можна чинити старання щодо з’ясування дійсності першого подружжя, звертаючись до церковного суду, в чиїй компетенції лежить рішення, чи перший шлюб насправді був укладений.
Другим важливим питанням стала єдність Вселенської Церкви. «Католицька Церква існує як Вселенська і як помісні Церкви. Однак помісні Церкви — це не Церква Франції або Церква Німеччини, це окремі дієцезії, єпископи яких перебувають у єдності з Папою. Ідея національної Церкви була би повністю єретичною, — підкреслює німецький кардинал. — Автономія у вірі — справа неможлива. Дисципліна і душпастирство мають діяти у згоді з доктриною».
За матеріалами: Radio Watykańskie