«Повчання «Amoris laetitia» слід читати у світлі всього вчення Церкви, — нагадав префект Конгрегації віровчення кардинал Ґерхард Мюллер в інтерв’ю для журналу «Il Timone».
Він підкреслює, що не сам документ вводить в оману, а його неправильне тлумачення. «Це неправильно, що багато єпископів інтерпретують адґортацію відповідно до їхнього власного розуміння Папи. (…) Всім тим, хто занадто багато говорить, я рекомендую спочатку вивчити вчення про папство і єпископат. Єпископ як учитель Слова повинен спочатку бути добре сформованим, аби не сталося так, що сліпий буде вести за руку іншого сліпого», — сказав кардинал Ґерхард Мюллер.
Він підтвердив, крім того, актуальність вчення Йоана Павла II щодо умов, за яких люди, що живуть в несакраментальному зв’язку, можуть приступати до таїнств. Кардинал Мюллер заохотив до вивчення доктрини Церкви, починаючи від Святого Письма, яке дуже чітко говорить про шлюб. «Я би порадив також, — сказав німецький ієрарх, — уникати всілякої казуїстики, яка легко може викликати непорозуміння, особливо коли стверджується, що коли любов помирає, то зникають також і узи шлюбу».
«Це софізми, — сказав префект Конгрегації віровчення. — Боже Слово дуже ясне, а Церква не погоджується з секуляризацією шлюбу». Він також зазначив, що не може бути жодного протиріччя між ученням Церкви та особистою совістю. «Не можна, наприклад, сказати, що існують обставини, за яких перелюб не був би смертним гріхом».
Також німецькі єпископи опублікували документ, що коментує посинодальне напоумлення Папи «Amoris laetitia». У цьому документі вони заохочують до поглиблення духовності шлюбу та сім’ї, а в деяких випадках допускають надання Святого Причастя розлученим, що живуть у повторних цивільних зв’язках.
Документ має тільки сім сторінок. Постійна рада німецьких єпископів Німеччини закликає віруючих уважно читати посинодальне напоумлення «Amoris laetitia», яке, на думку єпископів, оперує «доступною мовою, що сприяє життю», говорячи про шлюб, партнерство, сексуальність, виховання дітей та сім’ю. Даючи конкретні вказівки, вони називають чотири основні теми: підготовка до шлюбу, супровід подружжя, підтримка сім’ї як місця навчання віри й пастирська опіка у надзвичайних ситуаціях. Ця остання тема викликає в Німеччині найбільший інтерес.
Єпископи чітко підкреслили, що «Amoris laetitia» не заперечує нерозривності шлюбу, а заохочує до розпізнання складних ситуацій. Розлучені особи, що живуть у повторних цивільних зв’язках, повинні — як стверджують німецькі єпископи — відчути, що вони «належать до Церкви і Бог не відмовляє їм у своїй любові». У питанні про можливість таких осіб приступати до святого Причастя «Amoris laetitia» передбачає процес прийняття рішень під керівництвом священика, — читаємо в німецькому документі. Єпископи, однак, застерігають від поспішного автоматизму і надмірної суворості в цьому питанні. Також вони заохочують усіх, хто має підстави вважати, що їхній сакраментальний шлюб був недійсним, скористатися можливістю перевірити це в єпископських судах.
Виданий німецьким єпископатом документ говорить і про необхідність створити катехуменат подружжя, який готував би наречених до шлюбу як до спільної дороги у вірі. Крім того, єпископи наголошують на підтримці всіх кіл подружжя і сімей у парафіях та церковних рухах.
За матеріалами: Radio Watykańskie 1, 2