Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 26 серпня
В Єрихоні було багато розбійників, які зазвичай убивали і ранили тих, які виходили з Єрусалима, і тих, які входили. Тому Господь іде у Єрихон зі своїми учнями, щоби звільнити від страждань зранених і потягти за собою великий натовп. Потім, коли вони хотіли вийти з Єрихона, за Ним рушив великий натовп. Якби Він постійно залишався в Єрусалимі й ніколи не сходив до людей низького соціального стану, то натовп і дотепер сидів би у темряві і в тіні смерті. Та при дорозі сиділо двоє сліпців. Сліпими він називає тих, які ще не могли сказати: У твоїм світлі побачимо світло (Пс 35,10).
Вони сиділи при дорозі, тому що, схоже, мали пізнання закону, але тієї дороги, якою є Христос, вони ще не знали. Чимало хто ототожнює їх із фарисеями і садукеями, інші ж — той і другий народ, тобто людей і Старого, і Нового Завіту, тому що як один, слідуючи за написаним законом, так і інший — за законом природи, були сліпими без Христа. Ці сліпці, не маючи змоги бачити самих себе, чули вигуки захвату перед Христом і визнавали Його сином Давида.
Якщо ж обидва сліпих не мають стосунку до юдейського народу, то наступні, після цього, слова: Люди ж картали їх, щоб замовкли, треба розуміти стосовно язичників, яких апостол закликає не бути марнославними і не вихвалятися перед своїм галуззям (пор. Рим 11,18). Та коли вони самі внаслідок омани перших із дикою маслиною були привиті до доброї маслини, то жодним чином не повинні заздрити спасінню перших.
Змилуйся над нами, Господи, Сину Давида! Натовп стримує їх, але вони аніскілечки не змовкають, і ще сильніше просять, щоб показати повне бажання правдивого світла.
Воно стосується очей і, як мудрий художник, дає те, чого їм не дала природа. З іншого боку, й так можна сказати, що забране людською допомогою було винагороджено милосердям. І вони в той час стали бачити і пішли за Ним. Ті, які раніше сиділи перед Єрихоном, мовби в зв’язаному стані, після цього йдуть за Ісусом не так своїми ногами, як чеснотами.
св. Єронім Стридонський
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com