Роздуми до Слова Божого на спомин Пресвятої Діви Марії Страждальної
Біля Ісусового хреста стояли Його Мати, сестра Його Матері, Марія Клеопова і Марія Магдалина. Побачивши Матір і учня, який стояв поряд і якого любив, Ісус промовив до Матері: «Жінко, ось твій син!» Потім звернувся до учня: «Ось твоя Мати!» І відтоді взяв її учень до себе.
Йн 19, 25-27
Інколи можна почути думку, що діалог Ісуса з Йоаном і Марією мав приватний характер. Таким чином Ісус подбав про свою матір, яка, втрачаючи Сина, втрачала будь яке забезпечення. Щодо такого розуміння тексту маємо цілий ряд труднощів.
“ Не біймося взяти Марію, прийняти її до свого життя
По — перше: Діалог Ісуса з Йоаном і Марією відбувся на хресті. А все, що відбулося на хресті, має зв’язок з нашим Відкупленням. Ісус на хресті не вирішував своїх приватних питань. Зрештою, що це був би за Син, який тільки в останню хвилину згадав про матір?
По — друге: Ісус, вказуючи на Матір і вказуючи на Йоана, говорить слово «ось». Це слово належить до так званої пророчої формули, яка заповідає важливі події в історії спасіння, події, які назначені особливим втручанням Бога.
Наприклад, текст з Книги Пророка Йоіла:
Ось бо в ті дні й того часу, коли заверну бранців Юди та Єрусалиму, 2 зберу всі народи і поведу їх вниз у Йосафатову долину. Там учиню суд над ними за мій народ та за моє спадкоємство — Ізрáїля; вони бо його між народами порозкидали і край мій розділили.
По — третє: Ісус називає Марію «жінка». Те саме слово ми знаходимо в тексті, який Традиція називає Протоєвангелієм — Бут 3, 15: Я покладу ворожнечу між тобою і жінкою і між твоїм потомством та її потомством. Воно розчавить тобі голову, а ти будеш намагатися ввіп’ястися йому в п’яту. Наш Господь прагне показати, що саме в цей момент сповнюються слова того пророцтва, настає поразка диявола. Ісус є тим Потомком Жінки, який чавить голову змія.
По — четверте: Йоан не названий тут своїм власним ім’ям «Йоан», а «учень». Щоб кожен читач, який прагне бути учнем Господа, міг ідентифікувати себе з Його поставою.
По — п’яте: Грецьке слово лямбано, яке перекладається «взяти», означає взяти повністю людину з усім, що є в неї, з усім багатством її особистості. Прийняти все.
Не біймося взяти Марію, прийняти її до свого життя. Господь саме цього хотів. Це Його заповіт з хреста.