Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 16 грудня
Вище від усякого начала, власти, сили й володарства.
Оскільки Христос є джерелом, і началом, і основою всього, що рухається, Він поставлений вище від усякого начала і вище усякої влади. Бо одна справа – начало, а інша справа — влада. Начало існує в дії, а влада в можливості дії: не в силі дії, що вже є, а в тій дії, яка ще тільки може з’явитися. Оскільки Христос є началом усього і в Ньому перебуває все можливе, то Він вище від усякої влади. А оскільки Він є джерелом усяких дій, а начальство і є дією, то про Нього сказано, що Він вище від усякого начала.
Та всякого імени, яке б воно не було, не тільки на цьому світі, але й на тому, що буде.
Усі імена було придумано як похідні від чогось, і вони беруть початок від того, що існує в світі: чи від людей, чи від ангелів, чи від властей. Бо все вічне є самим буттям і живою силою, що вічно мислить і пізнає сутнісно. Отож, для вічного як такого немає імені; імена надані йому нашим язиком, нашою мовою. Або ж, як я сказав, мовою ангелів, але лише тих, що живуть у світі. З іншого боку, хоча Христос отримує від нас імена Дух Божий, Святий, і Син Божий, Він є вищим усього, що можна позначити цими іменами. Серед усіх імен головне, вище від інших, яке дає початок усім іншим іменам, це те, що грецькою звучить ὁ ὢν – сущий. Але Христос вищий навіть імені сущого, а отже – вищий усякого імені.
Марій Вікторин
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або гаманець WebMoney: WMU U597761928561.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com