Роздуми над Першим читанням на четвер ХІІІ Звичайного тижня, рік ІІ
Тими днями Амасія, священик з Бетелу, послав до Єровоама, ізраїльського царя, сказати: «Амос змовився на тебе серед дому Ізраїля. Країна не може вже терпіти всіх його слів. Бо ось що Амос каже: “Єровоам від меча поляже, й Ізраїль безсумнівно піде в неволю далеко від свого краю”».
Далі Амасія сказав до Амоса: «Іди, видющий, тікай геть у землю Юди; там їж собі хліб та й пророкуй там. А в Бетелі не пророкуй більше, бо це царська святиня і дім царський».
І відповів Амос і мовив Амасії: «Я не був ні пророком, ані сином пророка не був я. Я пастухом був і тим, хто надтинає сикомори. Та Господь узяв мене від отари і сказав мені Господь: “Іди, пророкуй Моєму народові Ізраїлеві”. Слухай же тепер слово Господнє. Ти кажеш: “Не пророкуй проти Ізраїля, і не проповідуй проти дому Ісаака”. За це ж так Господь каже: “Жінка твоя стане блудницею у місті, сини твої та дочки від меча поляжуть; поле твоє поділять шворкою, і ти помреш у краю нечистім. Ізраїль же безсумнівно піде в полон, геть із свого краю”».
Ам 7,10-17
Ми вже згадували про походження пророка Амоса та його місію в сусідню державу. Амос говорить прямо. Його розуміють. Але реагують негативно. Амасія, священик, повідомляє царя і сам виступає проти Амоса. Його аргументи: ти чужинець в цій землі та ти бунтуєш проти політичної ситуації в країні.
Пророк, як і Господь, ні «за», ні «проти» якогось царя чи царства. Бога і Його пророка цікавлять зло і добро, благо кожної людини. Тому друге оскарження вказує на те, що священик не зрозумів суті проповідуваного, а саме — необхідно змінити поведінку, зійти зі шляху гріха. Негативні політичні події, що чекають на Ізраїль у майбутньому, це лише один із наслідків неправильного вибору дороги тепер.
А перший аргумент теж симптоматичний. Істина може пролунати з уст будь-якої людини: чужинця, незнайомого, противника. Потрібно більше звертати увагу на суть того, що говориться, а не на посланця. Бог може використовувати різних людей, щоб достукатися до сердець. Чи хтось мені подобається, чи ні, — треба вміти слухати те, що він передає.
Кого мені важко слухати? Чому?
Навчи, Господи, уважно слухати Твої слова!