Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 1 серпня
Це ті два сини, яких описує притча в Євангелії від Луки, розсудливий і розпусний, про яких говорить пророк Захарія: Я взяв собі дві палиці: одну назвав я Ласка, а другу Пов’язь, і я почав пасти овець (Зах 11,6). Під іменем першого говорять про язичників із вказівкою на природній закон: Піди, дитино, нині працювати у винограднику. Тобто не роби іншому того, чого не хочеш, щоб сталося з тобою. А він відповідає: Не хочу. Після приходу Спасителя, покаявшись, він працював у Божому винограднику. Впертість, виявлену в словах, виправив своєю працею. Під іншим сином розуміємо юдейський народ, який відповідав Мойсею: Усе те, що нам сказав Господь – виконаємо (Вих 24,3). І не пішов у виноградник а, вбивши Сина Господаря, вважав себе спадкоємцем.
Інші думають, що ця притча не про язичників і юдеїв, а просто про грішників і праведників, бо й Господь у такому значенні вирішує це питання. Істинно кажу вам, що митарі й блудниці вас випереджують у Царстві Божім. Бо вони поганими вчинками відмовилися від служіння Богові, а після покаяння прийняли хрещення від Йоана. Фарисеї, що надавали перевагу праведності й хвалилися виконанням заповідей Закону, відкинули Йоанове хрещення і виконували заповіді Божі.
св. Єронім Стридонський
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»! Картка ПриватБанку: 4731 2191 0117 4856 або через систему LiqPay.
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com